Haurren parte hartzeko koadernoa
Nola bultzatu haurren parte hartzea ikastetxeetan
Argitalpen honek eskubideetan oinarritutako hezkuntzaren hirugarren esparrua garatzen du: haurren parte hartzea. Funtsezko ideiak eta orientazioak ditu:
- Haurrek eta nerabeek informatzeko, adierazteko eta parte hartzeko duten askatasuna aktiboki erabil dezaten sustatzea.
- Haurrek jolasteko eta beren adinari dagozkion aisiako jarduerak burutzeko duten eskubidea sustatzea, baita bizitza kulturalean, artistikoan eta ingurumenean parte hartzeko ere.
Haurren partaidetza eskolan ez da lan bat edo proiektu bat gehiago, jada garatzen doazen eskolako lan piloari gehitu behar zaiona. Haurren partaidetza ez da eskolako egiteko bat (edo gehiago egitekoa), eskola izateko modu bat baizik. Partaidetza izaerak barneratzen duenean, hauek ere barne hartzen dute: irakasleek, haurrek, zuzendaritzak, sukaldariek, eskolazainek, espazioek,… Hiri demokratiko txiki bat bilakatzen da eskola, eta eraginkortasunez funtzionatzen du, eta kohesio soziala dago berdinen artean eta bertan elkar bizi diren belaunaldi desberdinen artean.
Eta, batez ere, haurren eskubideak, beste inon ez bezala, errespetatzen dituen leku bilakatzen da.
Kontzeptu nagusiak: Herritarren partaidetza, haurren eskubideak, hezkuntza, hezkuntza zentroak.
Helburua: Lehen Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, DBHko, Batxilergoko eta Lanbide Heziketako irakasleen, ikastetxeetako zuzendaritza-taldeak, udako haurrentzako teknikariak, familiak.
Edizioa: UNICEF Espainiako Batzordea