Més de 300 docents van participar en la trobada de Centres Referents

Más de 300 docentes participaron en el Encuentro de Centros Referentes

Més de 300 docents van participar en la trobada de Centres Referents

Durant tres jornades, més de 300 docents van participar en la trobada de Centres Referents en Educació en Drets d'Infància i Ciutadania Global d'UNICEF.

 

Aquesta trobada de Centres Referents en Educació en Drets d'Infància i Ciutadania Global ha hagut de ser virtual a causa de les restriccions imposades per l'emergència de la COVID. Tot i això, hem aconseguit intercanviar experiències i bones pràctiques entre els centres educatius, tant els que ja ostenten aquest reconeixement com entre els que estan participant per obtenir-los.

A través de diferents ponències dels centres educatius, abordem els àmbits de l'Educació en Drets d'Infància i Ciutadania Global a les tres etapes; infantil, primària i secundària.

Virginia González, Directora del CEI Travesuras de Màlaga, ens va compartir com treballen en el centre el coneixement dels drets de la infància en cada nen i cada nena. 

 

Des d'Astúries, Miguel Zapatero, Director del CEIP Bernardo Gurdiel de Grado va exposar l'experiència per fomentar la participació infantil a través del programa "Aules democràtiques". 

 

La Província Marista Compostela, que agrupa centres educatius de Galícia, Astúries i Castella i Lleó, va compartir la seva experiència de treball sobre la implementació de polítiques de protecció a la infància, tant des d'una perspectiva teòrica com des de l'aplicació pràctica. 

 

Per la seva banda, el director del CEIP Ramón y Cajal de Alpartir (Aragó), Juan Antonio Rodríguez, va parlar sobre com el centre ha aconseguit que els drets de la infància impregnin tota la comunitat educativa a través del clima escolar.  

 

Una de las jornades de la trobada es va dedicar en exclusiva a tractar l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible en els centres educatius. Per això, vam comptar amb el CEIP Melquíades Hidalgo de Cabezón de Pisuerga (Valladolid),  centre paradigmàtic en l'aplicació de l'Agenda 2030. 

 

Així mateix, vam abordar com implementar aquesta Agenda de Desenvolupament Sostenible a través de procesos innovadors com el  Design Thingkin. Per això, un grup format per professorat de primària i secundària hi va estar treballant durant mesos . El resultat el coneixerem ben aviat.  

Des de la Comunitat de Madrid, Ester González, PSTC de l'IES Ciudad de los Ángeles va compartir l'activitat que du a terme aquest institut per promoure el coneixement dels drets de la infància en el seu centre educatiu: es tracta del joc  "24/7". 

 

L'escola Nou Patufet de Barcelona va parlar sobre la participació adolescent en els centres educatius i de com forma part de l'ADN de l'escola.  Cèlia Guerra, professora del centre, va traslladar l'experiència de com l'alumnat del centre té veu i vot en qüestions com l'ús del mòbil a l'escola o la gestió dels temps de diferents activitats.  

 

A Alcoi (Comunitat Valenciana), el Col·legi La Salle fa nou anys que treballa un projecte integral TIC que traspassa el currículum i que promou l'educació humanística i en valors.  Enrique Ferrero, professor del centre, va compartir el treball per crear i fomentar entorns protectors en l'escola, tot impulsant les comptèncis digitals. 

 

Des de l'Arxipèlag Canari, María José Curbelo, Directora de l'IES Las Salinas de Lanzarote, va explicar com ha millorat el clima escolar i la convivència en el seu centre, així com les diferents actuacions que han iniciat en aquesta escola d'Arrecife. "Si es coneixen els drets de la infància es millora la convivència", assegura la directora del centre. 

 

 

 

 

Coneix la darrera informació sobre educació en drets

Els drets de la infància i la ciutadania global a les facultats d'educació

Els drets de la infància i la ciutadania global a les facultats d'educació

Propuesta formativa para las titulaciones en educación

Marcos: "Ser centro referente es como sacar un 10 en matemáticas"

Marcos: "Ser centro referente es como sacar un 10 en matemáticas"

Marcos, de 8 anys: "Ser centre referent és com treure un 10 en matemàtiques, és estar en un col·legi molt especial, exp…

Protecció de la infància des de l'entorn escolar

Protecció de la infància des de l'entorn escolar

Aquest document té com a finalitat contribuir al desenvolupament de les mesures necessàries per a la incorporació als c…

Participació infantil i adolescent a l'àmbit escolar

Participació infantil i adolescent a l'àmbit escolar

Participació infantil i adolescent a l'àmbit escolar

Una niña sonríe mientras trabaja en un aula de primaria

Els drets de la infància al currículum educatiu: coneixement dels drets

Comprendre els nostres drets, entendre en què consisteixen, com funcionen, quins límits tenen i quines responsabilitats…

UNICEF Educación - Educación en Derechos

Diálogo: "Derechos de infancia en los centros educativos"

Drets educatius d'infància en els centres educatius: de la teoria a la pràctica

Cinc centres educatius referents en Educació en Drets d'Infància i Ciutadania Global han exposat la seva trajectòria en…

Momento de la sesión en el que se muestra un gráfico sobre los derechos de la infancia

Jornada "Protecció de la infància i l'adolescència davant la violència des de la perspectiva de la nova llei"

No et perdis el vídeo de la sessió que vam mantenir sobre les implicacions que tindrà la LOPIVI per als centres educati…

32 centres educatius com a referents en Educació en Drets d’Infància

32 centres educatius com a referents en Educació en Drets d’Infància

Un dels centres reconeguts és el català CEIP Escola Seat de Barcelona

CReC: Creix, responsabiliza't i crea

CReC: Creix, responsabiliza't i crea

Programa per a la promoció dels drets de la infància

Vols que el teu centre sigui una escola amb drets?

Pots iniciar el procés avui mateix. Fes-nos arribar un correu sol·licitant informació de com iniciar un projecte d'educació en drets.

Contacta