Per què no acceptem donacions en espècie?

"Visc a Múrcia, on puc donar roba?"; "Si ja no faig servir el calefactor, l'hi puc donar a vostès?"; "Podeu dir-nos  una llista de centres on portar la roba?".

Són exemples reals de les desenes de consultes que rebem, sobretot a l'hivern, de persones molt solidàries i compromeses que volen donar roba usada, mantes o estufes, però també aliments i fins i tot medicaments, perquè els fem arribar als infants més vulnerables.

Encara que apreciem en gran manera aquests desinteressats oferiments, per desgràcia hem de dir que no. No acceptem donacions en espècie a causa de la naturalesa del nostre treball i t'expliquem per què en aquest post.
 
A Copenhaguen, la capital de Dinamarca,UNICEF té el magatzem humanitari més gran i modern del món. Ocupa la superfície equivalent a 3 camps de futbol, uns 25.000 metres quadrats, i té capacitat per a 36.000 palets.
 
Un equip de 876 treballadors de 137 nacionalitats diferents embala, envia i lliurament més de2.000 articles diferents (medicines, equips mèdics, mosquiteres, aliments terapèutics per lluitar contra la desnutrició infantil, roba, material escolar, etc.), allà on més es necessita, en un termini màxim de 72 hores quan es tracta d'una emergència.
 
Només el 2013 es van enviar subministraments i serveis a 134 països i àrees. Per posar un parell d'exemples: 2.790 milions de dosis de vacunes que salven vides i mantes per valor de mig milió d'euros.
 
A més del magatzem central a Copenhaguen, UNICEF administra uns altres 5 centres estratègics desubministraments (Accra, Douala, Dubai, Panamà i Xangai), establerts per garantir que, en cas de declarar-se una crisi humanitària, els infants i les seves famílies reben ràpidament els subministraments necessaris amb el mínim cost de transport.
 

CRISI a SíRIA i LA REGIÓ: KITS D'hivern per a 916.000 infantS

No obstant això, sempre que és possible, UNICEF tracta d'adquirir els articles en el propi país o regió afectada. En el cas de l'onada de fred que afecta Orient Mitjà, una part delskits de roba d'hivern que s'han distribuït als nens i les seves famílies més necessitades ha estat produït i lliurat per empreses o organitzacions locals. Amb això aconseguim no solament estalviar costos (detransport i emmagatzematge) i sermés ràpids en el lliurament, sinó també donar suport l'economia local.
 
Així passa, per exemple, amb l'Associació Al Birr, que ha produït 15.000 kits de roba d'hivern per a nens de fins a 14 anys. Aquesta associació dóna feina actualment a 225 dones, la majoria d'elles desplaçades d'altres parts de Síria a causa del conflicte.
 
Fins ara hem lliurat roba d'abric, mantes, lones, estufes, bons i efectiu a 916.200 infantsa Síria, l'Iraq,Turquia, el Líban iJordània. Però no n'hi ha prou. El nostre objectiu és arribar a 411.000 infants sirians més que segueixen passant fred, i per a això necessitemla teva ajuda.
 

Fondo de Emergencias

Ayúdanos a estar preparados ante una emergencia.

Saps que pots recuperar fins a un 80% de les teves donacions? Més info

Desgravació fiscal

Reordenació i desgravació de donacions a UNICEF

Si has decidit fer-te soci o realitzar un donatiu puntual a UNICEF t'informem que pots desgravar-te aquestes donacions de la teva declaració de la renda. Conèixer les deduccions aplicables a les donacions que es realitzin en favor d'UNICEF Espanya, com a entitat acollida al règim fiscal especial de la Llei 49/2002, de 23 de desembre:

Persones Físiques (IRPF)Percentatge de deducció
Primers 250 €80%
Resta40%
Donacions plurianuals (a la mateixa entitat durant almenys 3 anys) > 250€ *45%
Límit deducció base liquidable10%

* Per import igual o superior, en cadascun d' ells, al de l' exercici anterior.

Persones Jurídiques (IS)Percentatge de deducció
Donacions en general40%
Donacions plurianuals (a la mateixa entitat durant almenys 3 anys)*50%
Límit deducció base imposable10%

* Per import igual o superior, en cadascun d' ells, al de l' exercici anterior.

  • Si ets persona física, en l'IRPF corresponent a aquest any podràs deduir-te el 80% de l'import de les teves quotes i/o donatius íntegres per aportacions de fins a 250€ a l'any. A partir d'aquesta quantitat la deducció serà del 40% o del 45% si portes col·laborant amb nosaltres almenys 3 anys seguits, amb un límit del 10% de la base liquidable.
  • 2. Si ets persona jurídica, en l'impost de societats podràs deduir-te el 40% de les teves quotes i/o donatius íntegres. Si portes col·laborant amb nosaltres almenys 3 anys seguits la deducció serà del 50%, amb un límit del 10% de la base imposable.
  • 3. Si ets persona física o jurídica no resident a Espanya i obtens rendes al nostre país, tens també un benefici fiscal per l'import dels teus donatius. Pots consultar-ho a www.aeat.es
  • 4. Si resideixes en una comunitat autònoma subjecta a un règim foral particular o que ha establert deduccions addicionals per donacions a ONG, les deduccions aplicables poden ser diferents.

Recorda que perquè puguem informar l'Agència Tributària de l'import de les teves quotes i donatius és imprescindible que ens hagis facilitat el teu DNI o NIF i domicili.

Per favor, si encara no ho has fet, plors al 900 907 500 o escriu-nos a socios@unicef.es o o facilítanes aquestes dades a través de la teva àrea del col·laborador a la nostra web: www.unicef.es/acceso.
Si vols ampliar la informació sobre aquests beneficis fiscals, per favor, consulta la web de l'Agència Tributària: www.aeat.es

Si prefieres, contacta con nosotros en el 900 907 500 de lunes a viernes de 9:00h a 21:00h y sábados de 11:00h a 17:00h | socios@unicef.es

Donar por transferencia bancaria:
BANCO SANTANDER ES26 0049 1804 16 2610410756