Síria: la pitjor i més ràpida caiguda en l'escolarització d'infants en la història de la regió

Gairebé 3 milions d'infants de Síria des del 2011 s'han vist obligats a abandonar els seus estudis.
 
Les causes són múltiples: en molts casos, els enfrontaments han destruït les seves aules, en d'altres, els nens tenen por d'anar a escola o simplement les famílies han fugit del país.
 
La taxa d'assistència escolar primària se situava en un97% abans que comencés el conflicte el 2011, i ara és del 6% en algunes regions.
 

crisi a SíRIA:  EDUCACIÓ INTERRoMPuDA 

En el millor dels casos, els infants tindran accés a l'educació de manera esporàdica. En el pitjor, abandonaran l'escola i es veuran obligats a treballar per mantenir les seves famílies.
Dins de Síria, 1 de cada 5 escoles no es poden utilitzar pel fet que han estat danyades,destruïdes o estan sent utilitzades com a refugi pels desplaçats interns, assenyala un nou document publicat avui. Als països que acullen refugiats sirians, entre 500.000 i 600.000 infants refugiats sirians no poden anar a l'escola.
 
Les zones més afectades dins de Síria són aquelles afectades per la violència, com ara A-Raqqa, Idlib, Alep, Deir Ezzour, Hama, Dera'a i les zones rurals de Damasc. En algunes d'aquestes àrees les taxes d'assistència a l'escola s'han desplomat fins a un6%.
 
Més de 1.000 dies de sagnant combat a Síriahan provocat que milions d'infants perdin la seva educació, les seves escoles i els seus mestres.
 
La recrudescència de la violència, el grandesplaçament de la població, l'assassinat i fugida de professors i la destrucció i mala utilització de les escoles han fet que sigui més difícil l'aprenentatge dels nens. Molts pares asseguren que no tenen més opció que mantenir els seus fills a casa sense arriscar-se a enviar-los a l'escola.
 

PROPoSTeS D'UNICEF PeR Millorar L'ACCés A L'EDUCACIÓ a SíRIA

Als països veïns, els diferents idiomes i dialectes, els diferents plans d'estudi, els limitats o inexistents espais d'aprenentatge, la inseguretat, la pobresa i les tensions de la comunitat estan separant els nens de les escoles. Mentrestant, els alumnes i mestres de les comunitats d'acollida s'enfronten a aules superpoblades i l'augment de la pressió sobre els sistemes educatius.
 
Tanmateix, l'informe estableix les accions crítiques que, si es duen a terme ara, podrien revertir la situació. Aquestes inclouen:
  • Protecció de les infraestructures educatives dins de Síria, que inclou posar fi a l'ús de les escoles amb finalitats militars, declarant les escoles com a zones de pau, i controlar les parts en conflicte que violen la protecció de les escoles.
  • Duplicar la inversió internacional en els sistemes educatius dels països d'acollida per ampliar i millorar els espais d'aprenentatge, contractar més mestres i reduir els costos d'escolarització.
  • Enfocaments innovadors per superar les necessitats d'educació dels nens refugiats sirians a través de certificats transferibles per a estudiants refugiats.
  • Ampliació dels models provats, com l'aprenentatge a la llar, centres d'aprenentatge no formals i espais amics de la infància que proporcionen suport psicosocial als infants.