A crise vista polos nenos, nenas e adolescentes
Post de Gregorio Aranda, coordinador do programa Cidades Amigas da Infancia de UNICEF España.
Foi no III Encontro asturiano de grupos de participación infantil, que tivo lugar en Avilés entre o 30 de abril e o 2 de maio.
Non se tratou dunha simulación ou ensaio, pois traballaron e discutiron moiseriamente sobre acrise e as súas consecuencias para eles e as súas familias. Fixérono recollendo as súas ideas, as súas opinións e os seus visóns cotiás nos seus pobos, barrios e cidades. Ao final, no seu "diario da crise", expuxeron suxestivas ideas:
Recibimos unha noticia de última hora que nos di que os nenos e as nenas están afectados e tristes.
Algúns dereitos viólanse, temos testemuños reais de que os nenos xa non poden ter cousas que tiñan antes e aseguran que existe unha gran desigualdade entre iguais.
Visitamos algunhas escolas e hai nenos que non comen ben no comedor, a comida éintragable e enriba hai que pagar por ela. Ademais, aprécianse máis signos de violencia e agresións nas aulas.
A nivel municipal, nos pobos e cidades nótase que cada vez hai máis lugares en mal estado.
Os rapaces e rapazas preguntáronse que pasaría se os seus pais e nais quedasen no paro. Parte dos testemuños dalgúns nenos, nenas e adolescentes non poden mostrarse neste post, pero nas súas cartas expresan como as súas vidas cambiaron dende hai uns anos, pois ven a angustia dos seus pais e nais por non poder responder ás súas demandas.
OS TESTemuños DOS NenOS
O meu pai leva practicamente dous anos no paro. Os ingresos baixaron bastante na miña casa e houbo que apertar o cinto.
As entradas de cine
hoxe en día están moi caras respecto a outros anos e iso produce
que polo menos eu non vaia ao cine a miúdo.
Hai que esforzarse
bastante máis agora en buscar ofertas, en non malgastar útiles ou
diñeiro, etc.
Frustra bastante
pensar que estás a vivir todo isto tan complicado, cando xa
entendes a situación e sabes o duro que vai ser saír
dela.
Para empezar, teño
unha prima menor, os seus pais quedaron sen traballo e tiveron que
mudarse á casa da súa avoa. Agora a roupa regálolla cando me queda
pequena, xa que se están a manter coa pensión da súa
avoa.
Os pais dunha amiga
quedaron no paro. Están a vivir cinco persoas con 400 euros ao mes.
Teñen o coche avariado e non teñen para pagalo. Teño outras amigas
que na súa casa entran todos os meses soamente 150 euros e o pai
dunha amiga das súas fillas dálles todos os meses 300
euros.
Culpan ao diñeiro, aos políticos e aos banqueiros desta situación, pero sobre todo a unha cultura e a un sistema baseado na insolidariedadee o egoísmo, e que fronte a isto hai que opoñer e crear un sistema e unha cultura baseados nasolidariedade, a creatividade e axenerosidade.
OS NenOS SON A SOLUCIÓN
Para iso, din, debemos alcanzar todos un compromiso para que os seus dereitos e o seu pleno desenvolvemento sexa unha realidade, para o cal debemosescoitalos, e que todos e todas sexamos actores dun cambio. Abonda a xenerosidade dunha nena que pronunciaba as seguintes palabras para sentir que os nenos e nenas, coa súa participación e coa súa voz, son parte da solución:
Ao morrer o meu avó, como non tiñamos diñeiro, non puidemos regalarlle o enterro e a coroa de flores que merecía. Porque nos axudara moito. Pagábame os libros do instituto e dábanos cousas que necesitabamos.