2.400 maneiras de vivir os dereitos da infancia
Durante o curso escolar 2023-2024, o programa de educación en dereitos de infancia de UNICEF España seguiu ampliando a red de centros escolares.
Desde UNICEF España rematamos o curso escolar 2023-2024 desexando comezar o seguinte para seguir ampliando o número de centros educativos que se comprometen cos dereitos da infancia a través de múltiples maneiras. Pero agora, queremos agradecer a cada un dos 2.400 colexios de educación infantil, primaria e secundaria que nos acompañaron.
Para Nacho Guadix, responsable de Educación e dereitos dixitais de UNICEF España, “a participación activa de centros e docentes nas propostas e nas súas avaliacións permítennos mellorar e aumentar o número de colexios que se suman a traballar polos dereitos da infancia”.
Gústanos moito o que facemos e con quen o estamos facendo. Ano a ano, curso a curso, estamos chegando a máis centros educativos. Nun curso escolar aumentamos o noso impacto un 11%. Actualmente as nosas accións chegan ao 9% dos centros educativos recoñecidos como oficiais polo Ministerio de Educación.
De media, os centros participan en 1,43 actividades de UNICEF durante o curso escolar. Os centros referentes en educación en dereitos da infancia participan de maneira moito máis activa e constante, en 4,25 propostas.
Centros Referentes
Actualmente, 232 centros educativos están recoñecidos como referentes en educación en dereitos de infancia. Un distintivo válido por dous cursos escolares e que outorga UNICEF España aos centros escolares que fan dos dereitos da infancia o eixo transversal do seu proxecto educativo. En España, máis de 120.000 nenas, nenos e adolescentes e 10.000 docentes coñecen, promoven e difunden os dereitos da infancia.
Somos, tras o Reino Unido, o segundo país con máis centros referentes no mundo. En xaneiro, unha delegación de profesores e profesoras pertencentes a centros referentes de Corea do Sur visitaron cinco centros referentes en España (CEIP Cristóbal Colón, IES Ciudad de los Ángeles e o IES Las Musas de Madrid e o CEIP Valparaíso e o Colexio San José-Corazonistas da provincia de Toledo), a quen queremos agradecer moi especialmente a súa colaboración.
Centros candidatos
As convocatorias de centros referentes suscitan cada vez máis interese nos centros educativos. Durante este curso escolar contamos con 378 centros que están participando co propósito de obter, renovar ou mellorar este recoñecemento.
Días Mundiais
Cada ano son máis os centros educativos que conmemoran os dereitos da infancia a través das propostas de actividades que impulsamos desde UNICEF España. Durante este curso escolar, 2.049 centros traballaron polo menos un dos días mundiais clave do calendario escolar.
Neste curso escolar, 105.249 alumnas e alumnos de 804 centros educativos conmemoraron o Día Mundial da Infancia (20 de novembro) a través dunha proposta de UNICEF España para elaborar un mural no centro que sirva de recordatorio diario sobre o modo en que a escola, colexio ou instituto defende os dereitos da infancia.
A celebración do Día Escolar da non Violencia e a Paz (30 de xaneiro) foi todo un éxito. Este ano, 1.345 centros educativos e 266.599 estudantes conmemoraron este día tan importante.
Pola súa banda, 316 centros educativos e 21.314 alumnas e alumnos de diferentes etapas reflexionaron sobre o Día Mundial do Medio Ambiente (5 de xuño) a través dunha proposta de UNICEF. Esta é a actividade onde máis medramos en comparación co curso anterior, aumentando un 76% os centros que realizaron esta acción, incrementándose un 131% a cantidade de nenas, nenos e adolescentes que se involucraron.
Queremos tamén agradecer ás 348 institucións, colectivos, asociacións e organizacións que quixeron celebrar estes días mundiais a través das nosas propostas, permitíndonos chegar a 51.356 nenas, nenos e adolescentes máis.
Actividades solidarias
Máis de medio cento de centros educativos organizaron durante o curso escolar 2023-2024 algunha actividade solidaria co propósito de mobilizar fondos para os proxectos que UNICEF promove en diferentes partes do mundo. Algúns centros quixeron apoiar o noso traballo para promover auga, saneamento e hixiene en escolas de diferentes lugares. Este compromiso solidario axúdanos a mellorar a vida de nenas, nenos e adolescentes en Ucraína, Gaza, Turquía ou Siria. Durante o curso escolar logramos mobilizar 204.295€.
Exposición itinerante
Unha exposición itinerante sobre os dereitos de infancia estivo percorrendo varios puntos da xeografía española. Durante o curso, visitou un total de 147 centros educativos das diferentes etapas, desde infantil ata bacharelato. A súa primeira visita foi ao CEIP Melquíades Hidalgo de Cabezón de Pisuerga (Valladolid) e a seguinte pode ser a calquera centro educativo que a solicite a través desta ligazón.
Esta exposición foi posible grazas á Axencia Española de Cooperación Internacional para o Desenvolvemento (AECID), a quen queremos agradecer o seu apoio ao programa de educación en dereitos da infancia.
Actividades especiais
18 centros educativos compartiron varias horas connosco para abordar diferentes temáticas co propósito de seguir profundando nos dereitos da infancia.
Levamos a cabo a segunda edición dun proxecto para loitar contra a desinformación mediática a través dos dereitos da infancia. Cada un dos 14 centros educativos que se inscribiron recibiron formación sobre como identificar a desinformación e combatela a través dos dereitos. Así, agora contan con propostas xurdidas desde as propias aulas para que a infancia se poida protexer das loiadas.
Ademais, seis centros introducíronse nunha aventura que mesturaba de educación, derechos de infancia e innovación.
Estas dúas actividades permitiron a máis de medio cento de estudantes profundara nos dereitos da infancia e os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable grazas ao apoio da AECID.
Sesións informativas
945 docentes procedentes de 463 centros educativos puideron acompañarnos nas diferentes sesións informativas que realizamos durante este curso escolar. En decembro de 2023, demos a coñecer os cambios e melloras na páxina web de centros referentes en educación en dereitos de infancia. En abril de 2024, abrimos a xanela en dúas ocasións: a primeira para profundar na convocatoria de centros referentes e, unhas semanas máis tarde, para falar sobre os contornos protectores para a infancia.
Formación
En colaboración co INTEF, este ano levamos a cabo a quinta edición do MOOC sobre educación en dereitos de infancia , para o cal se rexistraron preto de medio cento de docentes de diferentes centros educativos. Durante cinco semanas puideron abordar os diferentes ámbitos da educación en dereitos de infancia, tanto de maneira teórica como a través de diferentes actividades. No marco desta formación, Mireya Tapia e Óscar Belmonte conversaron sobre os retos e desafíos que enfronta o responsable de benestar e protección nos centros, abordando as súas funcións e atribucións no centro.
Xunto ao Instituto Universitario de Necesidades e Dereitos da Infancia e a Adolescencia (IUNDIA), pertencente á Universidade Autónoma de Madrid, levamos a cabo o curso de especialización en Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable, onde preto dun cento de docentes de 44 centros educativos puideron profundar sobre a educación en dereitos de infancia e a súa vinculación cos ODS.
Mirando ao futuro
Estes datos anímanos a seguir impulsando os dereitos da infancia nos centros escolares. Máis aló de cada cifra sabemos que existen miles de docentes e varios centos de miles de nenas, nenos e adolescentes. Queremos agradecer a cada unha destas persoas o seu compromiso cos dereitos e a súa confianza en UNICEF España. Durante o próximo curso queremos seguir aportando o noso coñecemento, ideas e experiencia para ampliar a rede e mellorar a vida da infancia.
A información deste post está actualizada a 13 de xuño de 2024.
Actividade para celebrar o Día Mundial da Infancia
Somos infancia!
Este 20 de novembro, Día Mundial da Infancia, queremos propoñer unha reflexión sobre o que significa a infancia e a adolescencia, que nos preocupa, que valoramos máis, que queremos reivindicar desde as aulas... Súmaste?
Queres que o teu centro sexa unha escola en dereitos?
Podes iniciar o proceso hoxe mesmo. Envíanos un correo e pídenos información sobre como iniciar un proxecto de educación en dereitos.