1 de cada 4 nenos en zonas de conflito non vai ao colexio

Os 12 nenos que morreron nun bombardeo sobre a súa escola en Alepo non son, por desgraza, os primeiros en perder a vida mentres estudaban nun país en guerra. Ir ao colexio nalgún dos 22 países afectados por conflito no mundo converteuse en algo moi perigoso para os nenos.

 

En UNICEF calculamos que máis de100 millóns de nenos en idade escolar viven en zonas de conflito. Deles, 24 millóns non van ao colexio porque as escolas están destruídas, porque xa non quedan profesores ou por medo a un posible ataque. 
 
Sudán do Sur é o país con máis nenos afectados. Nesta nova nación, que vive un grave conflito desde hai máis de 2 anos, a metade dos nenos en idade de primaria e secundaria non ten acceso á educación. Séguenlle Níxer, Sudán eAfganistán onde o 47%, 41% e 40% dos nenos respectivamente non vai á escola.
 

OS NenOS DE PAÍSES EN GUERRA perdéronno TODO

"Os nenos que viven enpaíses afectados por conflitos perderon os seus fogares, os seus familiares, os seus amigos, a súa seguridade e a súa sensación de normalidade. Agora, sen  poderaprender a ler e a escribir, corren o risco de perder o seu futuro e de non poder gozar a oportunidade decontribuír ás súas economías e sociedades cando se convertan en persoas adultas", di a xefa de educación de UNICEF,Jo Bourne.
 
Nos países en guerra, é extremadamente difícil cuantificar o número de nenos nesta situación. Por iso, poida que as cifras non estean a reflectir de maneira adecuada a amplitude e profundidade do problema.
 
Desde UNICEF queremos dar avoz de alarma. Se non se dá prioridade á educación en situacións de emerxencia, unha xeración de nenos que viven en conflito crecerá sen as habilidades necesarias para contribuír ao desenvolvemento dos seus países.
 

OS FONDOS PARA EDUCACIÓN EN EMERxENCIAS SON Moi ESCASOS

A educaciónsegue sendo un dos sectores menos financiados nos chamamentos humanitarios. En Uganda, onde estamos a proporcionar atención aos refuxiados de Sudán do Sur, o déficit de financiamento dos servizos educativos alcanza o 89%.
 
?As escolas poden protexer aos nenos contra os traumas e os perigos físicos que lles rodean. Cando os nenos non van á escola corren un maior risco de ser vítimas de abuso, explotación e recrutamento en grupos armados?, afirma Jo Bourne.
 
Durante os episodios de inestabilidade e violencia, as escolas convértense en algo máis que un lugar de aprendizaxe. En UNICEF traballamos para crear contornas seguras onde os nenos poidan aprender e xogar para recuperar a normalidade nas súas vidas.
 
A pesar destes esforzos, asrestricións de seguridade e a escaseza de fondos están a afectar á educación e á distribución de materiais de aprendizaxe en situacións de conflito.