Día Mundial do Turismo: as empresas e os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable
Esta semana celebramos o Día Mundial do Turismo, cuxo obxectivo é sensibilizar á comunidade internacional sobre a importancia do turismo e o seu valor social, cultural, político e económico. Desde UNICEF queremos resaltar a importancia do sector privado para alcanzar os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable (ODS) en todo o que concierne á infancia.
En 1999 nace a
iniciativa Global Compact de Nacións
Unidas para favorecer a sustentabilidade
empresarial mediante a implementación de 10
principios universais de conduta e acción en materia deDereitos Humanos e Empresa, normas laborais, sobre
medio ambiente e loita contra a corrupción. É a primeira iniciativa
que identifica ás empresas como actores
fundamentais de impacto. O sector empresarial empezou a
traballar deste xeito en paralelo e conxuntamente coa
ONU.
En 2010 Pacto Mundial,
Save the Children e UNICEF lanzaron a primeira proposta
dos Dereitos do Neno e Principios Empresariais.
Baseados nos Principios Reitores sobre as empresas e os dereitos
humanos, UNICEF fai así un chamamento ás empresas a promover e
respectar a Convención sobre
os Dereitos do Neno (CDN) na súa actividade
empresarial.
A rápida expansión doturismo internacional durante as últimas décadas
trouxo consigo cambios positivos importantes, que contribuíron
considerablemente ao avance socioeconómicos de
numerosos países. Lamentablemente, o turismo tamén pode supor unhaameaza para os sectores da poboación máis
vulnerable fronte aos abusos e a explotación: mulleres,
nenos, indíxenas, migrantes e discapacitados.
A AMEAZA DA DOBLE EXPLOTACIÓN INFANTIL
O sector do turismo enfróntase a
dúas grandes ameazas para a infancia: explotación sexual
comercial e explotación laboral. Estes desafíos son
precisamente un dos maiores retos de UNICEF nun
mundo cada vez máis interconectado, e un reto para as sempre
crecentes industrias promotoras de viaxes e do turismo.
Igualmente, os desafíos do
turismo non só afectan os seus consumidores; tamén incumben ao
comportamento dos empregados e subcontratados cos nenos, o
medioambiente e as comunidades.
O turismo move a 1,1
billóns de turistas ao ano, xera traballo e move a millóns
de familias en todo o mundo. Para UNICEF isto representa unha
oportunidade perfecta para concienciar e formar tanto a todos osprofesionais do turismo como aos propiosturistas, na prevención e
resposta fronte a indicios deexplotación.
Dese UNICEF convidamos as
empresas do sector turístico a analizar as súas instalacións,
actividades e comunidades onde operan para identificar os seusimpactos na infancia, xa sexa nos fillos dos seus
empregados, nos mozos traballadores, nos usuarios dos seus servizos
ou nos membros das comunidades.
QUe PoDEN fACER AS EMPRESAS?
Que poden facer asempresas dentro destes ámbitos paramitigar as ameazas? Crear políticas de
empresa, marcos de supervisión e
implementación que garantan que os nenos non son
parte do capital humano. Como?
- Pondo énfase naidentificación dos seus traballadores. Ocertificado de nacemento é un dos instrumentos imprescindibles para poder acceder aos servizos. Coñecer a idade dun neno é fundamental á hora de protexerlle da explotación laboral, matrimonio forzoso, trata e explotación sexual. De feito, para UNICEF, o rexistro da infancia é a súa "pasaporte á protección".
- Creando marcos de externalización sustentables destes protocolos para asegurarse de que se externalizan as mesmas boas prácticas a terceiros e provedores.
- Formando aos seus empregados sobre como identificar e establecer mecanismos de resposta fronte á explotación sexual e a trata.
- Instruíndo aos seus traballadores sobre os protocolos da empresa que teñan relación cos dereitos da infancia e o seu cumprimento.
- Proporcionando ás naisbaixas maternais pagas para favorecer a lactación materna.
- Garantindo que as novas nais teñen o apoio dos seus superiores para favorecer a lactación materna nun lugar de traballo seguro, limpo e privado durante os dous primeiros anos de vida do neno.
Con respecto aos impactos que poden ter sobre
a comunidade e o medioambiente:
- Consultando a expertos en protección infantil para pescudar as vulnerabilidades da infancia no seo da comunidade e desenvolvendo materiais deconcienciación entre clientes e empregados.
- Creando políticas que aseguren aeliminación dos residuos dunha maneira sustentable e xerando mecanismos que aseguren que a política se cumpre eficazmente.Monitorizando e supervisando ouso da auga en todas as operacións da empresa, e establecendo obxectivos e plataformas específicas e realistas para reducir o consumo da auga.
- Investindo en tecnoloxías innovadoras.
Ademais, os ODStratan especificamente o sector do turismo dentro
das metas dos obxectivos 8, 12 e 14, e éresponsabilidade de todos contribuír a que se
cumpran.