España: a educación en dereitos de infancia, unha garantía para todos os nenos

Nos colexios españois, os dereitos de nenos e nenas, coñécense ou se viven? Ten sentido que sexan algo máis que un contido curricular? Son preguntas habituais nas conversacións que mantemos con profesores preocupados polo tema.

 

Para vivir os dereitos da infancia hai que coñecelos. E para que estas dúas dimensións sexan coherentes, é necesario desenvolvelos no día a día dos centros educativos. Esta misión debería implicar a toda a comunidade educativa, un colectivo dinámico e heteroxéneo.
 
A Convención sobre os Dereitos do Neno de Nacións Unidas (CDN) de 1989 é otratado de dereitos humanos máis amplamente ratificado da historia. Ademais, é o que afecta máis directamente aos nosos estudantes ata que cumpren dezaoito anose do que poden sentirse máis protagonistas.

o ENFOQUE EN DEREitOS DE INFANCIA PoDE TRANSFORMAR A EDUCACIÓN

O enfoque de educación en dereitos, xunto co de cidadanía global, constitúen dous potentes instrumentos que poden contribuír a transformar a educación e levala á altura dos compromisos que nos marcamos como sociedade.
 
Cando a práctica docente integra os dereitos da infancia comoprincipios éticos e normas universais de conduta, a realidade do centro educativo cambia radicalmente. Estes son algúns dos seus maiores beneficios:
  • Mellora aautoestima do alumnado
  • Predispone positivamente cara ádiversidade e reduce os prexuízos
  • Mellora ascondutas e relacións entre o alumnado
  • Proporcionasatisfacción ao desempeño do profesorado
     
    Consolida a integración e recoñecementoentre os compoñentes da comunidade educativa
     
    Traslada esaimplicación a outros ámbitos educativos do alumnado mellorando os seus resultados académicos

CASTeLA e LEÓN e Canarias xa sumáronse Ao ENFOQUE DE EDUCACIÓN EN DEREitOS

Castela e León eCanarias xa se sumaron a este proxecto que consiste en incorporar os dereitos da infanciacomo eixo da vida escolar. As Consellerías de Educación de ambas as comunidades aliáronse con UNICEF España a través da firma dun convenio, mediante o que os seus centros educativos terán á súa disposición as ferramentas para realizar un diagnóstico inicial e formar ao profesorado.
 
Nos próximos días, Galicia será a terceira comunidade que se una á iniciativa e espérase que outras como País Vasco e Murcia fágano proximamente. 
 
Este labor é froito do apoio daAxencia Española de Cooperación ao Desenvolvementoao enfoque de educación en dereitos de infancia de UNICEF. Un apoio que demostra que apostar por este enfoque é unha garantía para os dereitos de todos os nenos.