España: a educación en dereitos de infancia, unha garantía para todos os nenos
Nos colexios españois, os dereitos de nenos e nenas, coñécense ou se viven? Ten sentido que sexan algo máis que un contido curricular? Son preguntas habituais nas conversacións que mantemos con profesores preocupados polo tema.
Para vivir os dereitos da
infancia hai que coñecelos. E para que estas dúas
dimensións sexan coherentes, é necesario desenvolvelos no día a día
dos centros educativos. Esta misión debería implicar a toda
a comunidade educativa, un colectivo dinámico e
heteroxéneo.
A Convención sobre os Dereitos do
Neno de Nacións Unidas (CDN) de 1989 é otratado de dereitos humanos máis amplamente
ratificado da historia. Ademais, é o que afecta máis directamente
aos nosos estudantes ata que cumpren dezaoito anose do que poden sentirse máis protagonistas.
o ENFOQUE EN DEREitOS DE INFANCIA PoDE TRANSFORMAR A EDUCACIÓN
O enfoque de educación en dereitos,
xunto co de cidadanía global, constitúen dous
potentes instrumentos que poden contribuír a transformar a
educación e levala á altura dos compromisos que nos
marcamos como sociedade.
Cando a práctica
docente integra os dereitos da infancia comoprincipios éticos e normas universais de conduta,
a realidade do centro educativo cambia radicalmente. Estes son
algúns dos seus maiores beneficios:
- Mellora aautoestima do alumnado
- Predispone positivamente cara ádiversidade e reduce os prexuízos
- Mellora ascondutas e relacións entre o alumnado
- Proporcionasatisfacción ao desempeño do profesoradoConsolida a integración e recoñecementoentre os compoñentes da comunidade educativaTraslada esaimplicación a outros ámbitos educativos do alumnado mellorando os seus resultados académicos
CASTeLA e LEÓN e Canarias xa sumáronse Ao ENFOQUE DE EDUCACIÓN EN DEREitOS
Castela e León eCanarias xa se sumaron a este proxecto que
consiste en incorporar os dereitos da infanciacomo eixo da vida escolar. As Consellerías de Educación de ambas as
comunidades aliáronse con UNICEF España a través da firma
dun convenio, mediante o que os seus centros educativos terán á súa
disposición as ferramentas para realizar un diagnóstico inicial e
formar ao profesorado.
Nos próximos días, Galicia será a
terceira comunidade que se una á iniciativa e espérase que outras
como País Vasco e Murcia fágano
proximamente.
Este labor é froito do apoio daAxencia Española de Cooperación ao Desenvolvementoao enfoque de educación en dereitos de infancia de UNICEF. Un apoio
que demostra que apostar por este enfoque é unha garantía
para os dereitos de todos os nenos.