Foro Mundial sobre a Educación: 57 millóns de nenos seguen fóra da escola
Estes días celébrase o Foro Mundial sobre a Educación en Corea do Sur, no que se vai falar dunha axenda global de educación ata o ano 2030, no marco dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible que Nacións Unidas adoptará en setembro.
Hai xa 15 anos que se estableceron os seis obxectivos daEducación para Todos e
os Obxectivos de Desenvolvemento de
Milenio,
que tiñan como data límite de cumprimento este 2015. No foro, vanse
analizar os logros conseguidos e osretos que quedan por afrontar.
Os esforzos colectivos tiveron como resultado un progreso
sen precedentes: en 2012 había 76 millóns de nenos
e adolescentes fóra da escola menos que en 2000. No mesmo
período, uns 67 millóns de nenos máis recibironeducación preescolar e aproximadamente 50
millóns máis matriculáronse na escola
primaria.
Non obstante, a educación e a igualdade de oportunidades seguen sendo un
asunto pendente. O informe de seguimento da Educación
para Todos mostra
que 57 millóns de nenos en idade primaria e63 millóns de adolescentes seguen fóra da escola. Ademais,
aínda existen 781 millóns de adultos analfabetos
no mundo.
A Declaración sobre Educación 2030, que se
acordará no foro, pretende mobilizar os países para implementar a
nova axenda e establecer un plan de coordinación que garanta aigualdade de oportunidades para todos.
FORO MUNDIAL SOBRE A EDUCACIÓN: "A EDUCACIÓN ASEGURA OS DERECHOS HUMANOS"
O secretario xeral de Nacións Unidas, Ban Ki-moon,
inaugurou o evento. "A educación asegura os dereitos
humanos, incluíndo a saúde e otraballo", dixo os 1.500
participantes. "E a educación é tamén esencial paracombater as ameazas á seguridade,
como o aumento do extremismo violento,".
O foro reúne a máis de 130 ministros, xunto con
funcionarios gobernamentais de alto nivel, gañadores depremios Nobel,
líderes de organizacións internacionais enon gobernamentais, intelectuais, representantes
do sector privado, investigadores e outros actores
clave.
"Cada neno necesita unha oportunidade xusta na
vida. Isto empeza cunha boa oportunidade para aprender",
afirma Anthony
Lake,
director executivo de UNICEF.
"Cando fracasamos en proporcionar aos nenos unha igualdade de
oportunidades, especialmente un acceso xusto á
aprendizaxe, sementamos as sementes da futura adversidade
social e económica -e as daniñas desigualdades na seguinte
xeración. Se damos a cada neno a oportunidade de
aprender, estámoslle a dar as ferramentas para construír
un mundo mellor para si mesmo e para os seus
fillos".