Infancia en Andalucía 2015: urxe un plan que loite contra a pobreza infantil e priorice os nenos
UNICEF Comité Andalucía considera urxente a necesidade dun plan integral para a infancia da comunidade que atenda a unha estratexia de loita contra a pobreza e a exclusión social, e que sitúe os nenos e nenas no centro das políticas públicas e dos presupostos.
É unha das reflexións do informe A Infancia en
Andalucía 2015. Pacto
Andaluz pola Infancia: polo cumprimento dos
compromisos , que trata de identificar os
grandes retos que obstaculizan o avance naprotección e promoción dosdereitos da infancia na comunidade
autónoma.
Segundo a Enquisa de Condicións de Vida (ECV, 2014), Andalucía é a terceira comunidade autónoma con maior taxa de risco de pobreza ou exclusión social infantil (taxa AROPE), cun 51,1%, o que supón uns 834.000 nenos e nenas. Isto significa un incremento de case 6 puntos porcentuais respecto aos datos de 2013.
Os fogares con nenos e con algún dos seus membros en situación de desemprego son os máis afectados. As elevadas cifras sobre pobreza ou exclusión social están en liña coa alta taxa de desemprego da comunidade andaluza, por enriba da media nacional.
Os indicadores analizados reflicten tamén importanteslogros en materia de infancia. Destacan as medidas emprendidas no ámbito educativo que propiciaron melloras en varios aspectos, como as taxas netas deescolarización aos 17 anos (96,2%) e a taxa neta de atención educativa aos dous anos(55,9%).
En canto ao investimento, obsérvase undescenso do presuposto destinado a políticas de infancia en Andalucía durante o peor período da crise (2010-2013), tras un repunte entre 2007 e 2010. En 2013 o investimento en infancia reduciuse nun 14% respecto a 2010. Tamén diminuíu o investimento en políticas de infancia por neno nun 14% en 2013 respecto a 2010.
Segundo a Enquisa de Condicións de Vida (ECV, 2014), Andalucía é a terceira comunidade autónoma con maior taxa de risco de pobreza ou exclusión social infantil (taxa AROPE), cun 51,1%, o que supón uns 834.000 nenos e nenas. Isto significa un incremento de case 6 puntos porcentuais respecto aos datos de 2013.
Os fogares con nenos e con algún dos seus membros en situación de desemprego son os máis afectados. As elevadas cifras sobre pobreza ou exclusión social están en liña coa alta taxa de desemprego da comunidade andaluza, por enriba da media nacional.
Os indicadores analizados reflicten tamén importanteslogros en materia de infancia. Destacan as medidas emprendidas no ámbito educativo que propiciaron melloras en varios aspectos, como as taxas netas deescolarización aos 17 anos (96,2%) e a taxa neta de atención educativa aos dous anos(55,9%).
En canto ao investimento, obsérvase undescenso do presuposto destinado a políticas de infancia en Andalucía durante o peor período da crise (2010-2013), tras un repunte entre 2007 e 2010. En 2013 o investimento en infancia reduciuse nun 14% respecto a 2010. Tamén diminuíu o investimento en políticas de infancia por neno nun 14% en 2013 respecto a 2010.
PROPoSTAS PARA MEllORAR o BENESTAR DOS NenOS
Os datos analizados no informe reflicten non só o impacto que arecesión económica e as políticas de
consolidación fiscal tiveron sobre ainfancia, senón tamén as debilidades
estratéxicas e o limitado efecto das medidas
conxunturais que se levaron a cabo.
As consecuencias da pobreza e a exclusión social da infancia, non só afectan aos nenos e as nenas, senón tamén aos niveis de benestar e cohesión social da sociedade andaluza no seu conxunto.
"Pasar á acción para protexer os dereitos dosmáis de 834.000 nenos e nenas en risco depobreza ou exclusión social debe ser unha prioridade para todos os axentes políticos e sociais. Se non se adoptan as medidas necesarias para corrixir esta situación a sociedade andaluza só poderá devir, nun futuro próximo, nunha sociedade máis desigual," afirmou o presidente de UNICEF Comité Andalucía, Ricardo García.
O Pacto Andaluz pola Infancia, asinado en 2010, continúa sendo a maior alianza política en materia de dereitos de infancia na comunidade autónoma a día de hoxe e pode tomarse como punto de partida. Repasando os seus principais eixes de acción, UNICEF Comité Andalucía lanza unha axenda de propostas que deben abordarse sen dilación para mellorar os niveis debenestar dosnenos e nenas:
As consecuencias da pobreza e a exclusión social da infancia, non só afectan aos nenos e as nenas, senón tamén aos niveis de benestar e cohesión social da sociedade andaluza no seu conxunto.
"Pasar á acción para protexer os dereitos dosmáis de 834.000 nenos e nenas en risco depobreza ou exclusión social debe ser unha prioridade para todos os axentes políticos e sociais. Se non se adoptan as medidas necesarias para corrixir esta situación a sociedade andaluza só poderá devir, nun futuro próximo, nunha sociedade máis desigual," afirmou o presidente de UNICEF Comité Andalucía, Ricardo García.
O Pacto Andaluz pola Infancia, asinado en 2010, continúa sendo a maior alianza política en materia de dereitos de infancia na comunidade autónoma a día de hoxe e pode tomarse como punto de partida. Repasando os seus principais eixes de acción, UNICEF Comité Andalucía lanza unha axenda de propostas que deben abordarse sen dilación para mellorar os niveis debenestar dosnenos e nenas:
- Ainfancia debe ocupar o centro das políticas de ámbito autonómico e local.
- O investimento en políticas de infancia debe ser unha prioridade no ámbito autonómico e local, implementar o enfoque de dereitos da infancia nosprocesos presupostarios.
- A planificación e elaboración de políticas públicas debe estar participada polos propios nenos e nenas.
Nesta liña, sublíñase a importancia de adherirse ao chamamento
promovido por UNICEF Comité
Español ao conxunto da sociedade para construír e promover
un Pacto de Estado pola Infancia que blinde os dereitos dos nenos e as nenas no noso
país.