Més de 30 empreses espanyoles van donar suport al treball d’UNICEF en la campanya de Nadal

Amb motiu de la campanya de Nadal de 2010, més de 30 empreses espanyoles portaren a terme iniciatives a favor de la infància, que han obtingut molt bons resultats. Destaquen les accions implementades per ING Direct, Ikea, Banesto, Sol Melià, entre d’altres, amb l’objectiu de donar suport al treball d’UNICEF i la infància.

L’acció solidària d’ING Direct Espanya de Nadal va consistir en el llançament del vídeo Un euro vint a You Tube (Un euro veinteen You Tube)que s’havia de descarregar enviant un SMS amb un cost d’1,20 euros. El vídeo explicava el primer dia d’escola d’Enny, una nena de qualsevol barri marginal d’una ciutat de Zambia. Els beneficis assoliren la xifra de 380.000 euros, destinats a projectes d’educació a Zàmbia.

IKEAva continuar, com cada any, posant en marxa la seva campanya Un Euro és Una Fortuna (Un Euro es Una Fortuna), amb la qual es donava 1 € a UNICEF i a Save the Children per cada peluix venut durant la campanya de Nadal.  Gràcies a aquesta campanya, es van recaptar 14 milions d’euros a tot el món.  A Espanya, en concret, es van recaptar gairebé 800.000 d’euros, dels quals 400.000 anaven destinats a UNICEF.

Energizerva donar suport a un programa d’educació a Mauritània.  Per cada blíster de piles venut durant Nadal, Energizer feia una aportació a favor d’aquest projecte.

Banesto va llançar un repte entre els seus empleats amb l’objectiu d’incrementar el nombre de comptes infantils a favor d’UNICEF. I a més, comptava amb un incentiu: un viatge perquè els empleats que més comptes captessin, tinguessin l’oportunitat de conèixer el treball d’UNICEF sobre el terreny.

[]

Sol Melià, després de la signatura de l’aliança global amb UNICEF el mes de novembre, va començar a celebrar gales als seus hotels de tot Espanya a favor de la protecció de la infància.  Gràcies a aquesta iniciativa, Sol Melià, donarà a UNICEF 50.000 €, que inclouen aportació directa de l’empresa i la recaptació en les diferents gales.

Orangeva llançar novament el Pack Orange – UNICEF. Així, es van posar a la venda 5.000 mòbils de Nokia. Per cada terminal, va donar 5 €, amb l’objectiu de millorar l’educació al Níger.

Air Europava posar a la venda els seus Vols Solidaris, donant 30 € per cada compra que donés suport a Amèrica Llatina.  En total, destinarà 135.000 euros a UNICEF.

Altres empreses com TNS o Fujitsu van animar els seus empleats a col·laborar amb UNICEF facilitant les eines necessàries.

Les empreses amb les campanyes d’UNICEF

També les empreses s’han mobilitzat per donar suport a la campanya institucional El meu nom és Kimbo (Mi nombre es Kimbo). Entitats com Rodilla, Unibail Rodamco, Arbora Ausonia (Dodot), Letsbonus, Air Europa, Vodafone, Agua de Ribes, Mango, Jané, Visionlab, Grupo Cortefiel, Zinkia, Orange, Starwood Hoteles, entre d’altres moltes, van mobilitzar els seus clients i empleats animant-los a participar en una campanya que va aconseguir més de 32.000 Kimbos.

A Champions for Africa, d’altra banda, també es va comptar amb la col·laboració de les empreses, com Paradores i Marca, a més del patrocini de BBVA.