Dous terzos dos mozos en máis de 18 países din ser vítimas de acoso escolar
No Día Internacional da Mocidade, unha nova enquisa subliña a prevalencia do bullying e o seu impacto devastador nos mozos
Máis de 9 de cada 10 mozos cren que o acoso escolar é un problema xeneralizado nas súas comunidades, e dous terzos din experimentalo en primeira persoa segundo mostra unha nova enquisa realizada por UNICEF e os seus aliados.
A enquisa foi realizada a través
de U-Report, unha ferramenta que promove a participación
xuvenil e ofrece unha plataforma para máis de 2 millóns de mozosU-Reporteiros de máis de 20 países. Mediante mensaxes de
texto, Facebook e Twitter expuxéronselles unha serie de preguntas
en relación ao impacto do acoso escolar na súa comunidade, a súa
experiencia persoal e que pensan que se pode facer para terminar
con este tipo de violencia. Máis de 100.000 Ou-Reporteiros,
contactados por aliados como o Scout e Girl
Guides, con idades estimadas entre 13 e 30 anos, entre eles
novos de Senegal, México, Uganda, Serra Leona, Liberia, Mozambique,
Ucraína, Chile, Malaisia, Nixeria, Swazilandia, Paquistán, Irlanda,
Burkina Faso, Mali, Guinea, Indonesia, Zambia, ademais doutros a
través da canle Global U-Report participaron na enquisa.
"O bullying, incluíndo o
acoso escolar a través de internet, segue sendo un risco
incomprendido para o benestar dos nenos e novos", afirma Theresa
Kilbane, experta en protección infantil de UNICEF.
"Para terminar con este tipo de
violencia, debemos fomentar a conciencia pública sobre o daniño
impacto do acoso escolar, formar aos profesores, pais e titores
coas habilidades necesarias para identificar os riscos e informar
os incidentes, e ofrecer atención e protección ás vítimas".
Outros resultados da enquisa de
U-Report:
· Un
terzo dos enquisados entendían que ser maltratado era normal e
po
iso non llo dixeron a ninguén.
· A
maioría dos enquisados que responderon ser vítimas de acoso escolar
sinalaron como a causa o seu aspecto físico.
· Outras
causas de acoso escolar atribuíronse á orientación sexual ou orixe
étnica.
· Un
cuarto das vítimas dixeron non saber a quen poder dicirllo.
· Máis
de 8 de cada 10 participantes cren que aumentar a sensibilización e
fortalecer as habilidades dos profesores -para que poidan ofrecer
confianza aos nenos e estes sentan cómodos á hora de informar sobre
casos de acoso escolar- é unha das formas de abordar o tema nas
escolas.
UNICEF traballa para sensibilizar
aos nenos e adolescentes sobre os efectos do acoso escolar como
parte da súa iniciativa global End Violence a través da plataforma
Ou-Report e mediante campañas globais en redes e medios sociais (
#ENDViolence ).
UNICEF, xunto cos seus aliados,
tamén traballa para fortalecer os sistemas de educación nas escolas
e establecer sistemas de referencia sólidos para favorecer o
benestar do neno.
Notas para os editores:
U-Report
Ou -Report é unha ferramenta de mensaxería social dispoñible
en 24 países cunha base de subscritores de máis de dous millóns de
mozos. A plataforma permite aos usuarios responder as enquisas e
informar sobre temas e os resultados que se utilizan para promover
cambios sociais e políticos. Os Ou- Reporteiros reciben os
resultados das enquisas nas que participan así como información e
asesoramento de UNICEF, os nosos aliados e outros Ou-
reporteiros.
Máis información sobre Ou - Report, aquí.
Día Internacional da Mocidade
En 1985, a ONU celebrou o Ano Internacional da Mocidade e
lanzouno o 12 de agosto, Día Internacional da Mocidade. Hoxe nesta
data quérese chamar a atención sobre unha serie de desafíos
culturais e legais relacionados cos mozos. Supón unha oportunidade
para buscar fórmulas para fortalecer a capacidade nacional en áreas
enfocadas á mocidade e para aumentar as oportunidades dispoñibles
para os mozos e a súa participación plena, eficaz e construtiva na
sociedade.
Acerca de UNICEF
UNICEF promove os dereitos e o
benestar de todos os nenos e nenas en todo o que facemos. Xunto aos
nosos aliados, traballamos en 190 países e territorios para
transformar este compromiso en accións prácticas, centrando
especialmente os nosos esforzos en chegar aos nenos máis
vulnerables e excluídos para o beneficio de todos os nenos, en
todas partes.