Zimbabwe: educació gratuita per a infants orfes
Actualment hi ha 1,4 milions d'infants orfes a Zimbabwe que fan front a un futur incert i una desesperada situació econòmica. UNICEF treballa per a garantir que aquests infants tinguen accés a una educació de qualitat. A través del Mòdul d'Assistència a l'Educació Bàsica, 514.000 orfes i infants vulnerables han pogut assistir a l'escola.
'Ma mare va ser enterrada entre els arbres"; va dir solemnement Esnat, 8 anys, mentre assenyalava la tomba de la seua mare al districte de Zaka, al sud de Zimbabwe. "Aleshores els veïns em van adoptar, però diuen que a soles em poden donar menjar i refugi i que no poden pagar la matrícula de l'escola".
Invertir en l'educació
En tot el pais, els estudiants reben suport econòmic d'UNICEF per a la matriculació escolar, així com per als materials bàsics. L'objectiu d'aquest suport és contribuir a impulsar l'assistència a l'escola primària entre els grups més vulnerables.
En 2010. amb el suport d'UNICEF, es van imprimir i distribuir més de 13 milions de llibres de text per a complir amb els requisits del pla d'estudis. A l'escola Chipezeze, on estudia Esnat, ell i altres 447 alumnes es van veure beneficiats per aquesta iniciativa. En una comunitat sovint afectada per la sequera, aquesta ajuda és essencial davant l'alça de les taxes de mortalitat i una creixent població d'orfes.
"Continuem sent optimistes i pensem que la majoria dels problemes que han afectat el sector educatiu de Zimbabwe seran molt prompte cosa del passat", afirma Peter Salama, Representant d'UNICEF a Zimbabwe.
"La Iniciativa d'Escoles Amigues de la Infànciacomplementa molt bé altres programes en marxa per a assegurar que el sector de l'educació de Zimbabwe recupera el seu bon nivell i que continua en camí per a aconseguir els Objectius del Desenvolupament del Mil·lenni", afig.
El vital suport dels Governs d'Alemanya, Austràlia, Dinamarca, Estats Units d'Amèrica, Finlàndia, Japó, Noruega, Nova Zelanda, Països Baixos, Regne Unit, Suècia i la Comissió Europea han contribuït també a la renovació del sector de l'educació a Zimbabwe, el qual s'havia reduït notablement a l'última dècada.