Crisi migratòria: i si 13 milions d'infants a Europa no poguessin anar a l'escola?
T'imagines que 13 milions d'infants a Europa no poguessin anar a l'escola? I si a això li afegeixes la destrucció total de les infraestructures, la manca d'aigua potable, la manca de serveis mèdics i, sobretot, el dolor d'una guerra, què creus que passaria?
Aquesta és la situació a la regió de l'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica, on els conflictes i la convulsió política impedeixen que més de 13 milions d'infants vagin a l'escola. I és també una de les raons que expliquen per què milers de persones han decidit fugir a Europa.
A través del nostre últim estudi, Educació sota el foc, hem analitzat l'impacte que la violència està tenint en els nens i nenes i en els sistemes educatius de països com Síria, elLíban, l'Iraq oJordània, entre d'altres.
La destrucció de les escoles és un dels motius principals pel qual aquests infants no poden anar a classe. Només aSíria, l'Iraq, el Iemen i Líbia, unes9.000 escoles han deixat de servir com a tal. La majoria estan destrossades o serveixen com a refugi als civils desplaçats.
CRISI a SíRIA: La por buida les aules D'ALUMNeS i PROFESsORS
On encara queden escoles dempeus, la por ha buidat les aules de professors i els pares no envien els seus fills a classe, terroritzats per un possibleatac de camí al col·legi o en el mateix centre.
"Els infants estan experimentant el destructiu impacte del conflicte a tota la regió", explica Peter Salama, director regional d'UNICEF per a l'Orient Mitjà i l'Àfrica del Nord. "No és només el dany físic que s'ha fet a les escoles, sinó la desesperació que sent una generació d'alumnesque veu les seves esperances i futur destrossats".
A Jordània, el Líban iTurquia, països on es concentren la majoria de refugiats que fugen de la guerra a Síria, més de700.000 infants sirians no poden anar a l'escola perquè la infraestructura educativa està sobrecarregada i no pot assumir una càrrega extra d'alumnes.
CRISI A SÍRIA: "NO HE tornat A CLAsSE DES QUE va començar LA GUERRA"
"Estava a cinquè quan va començar la guerra i no he tornat a classe des d'aleshores", diu en Fires, un jove refugiat sirià de 16 anys que viu al camp de Za'atari, a Jordània.
- Ampliar els serveis educatius informals on els nens fora de l'escola puguin continuar el seu aprenentatge.
- Donar suport als sistemes nacionals d'educaciódels països afectats pel conflicte per augmentar els espais d'aprenentatge, contractar més professors i subministrar materials educatius.
- Apostar pel reconeixement i certificació dels serveis educatius no formals en els països afectats per la crisi de Síria.