Crise migratoria: e se 13 millóns de nenos en Europa non puidesen ir ao colexio?
Imaxínaste que 13 millóns de nenos en Europa non puidesen ir ao colexio? E se a isto lle engades a destrución total das infraestruturas, a falta de auga potable, a carencia de servizos médicos e sobre toda, a dor dunha guerra, que cres que pasaría?
Esta é a situación na rexión de Oriente Medio e oNorte de África, onde os conflitos e a convulsión política impiden que máis de 13 millóns de nenosvaian á escola. E é tamén unha das razóns que explican por quemiles de persoas decidiron fuxir a Europa.
A través do noso último estudo, Educación baixo o lume,
analizamos o impacto que a violencia está a ter nos nenos e nos
sistemas educativos de países como Sirya,
Líbano, Iraq ouXordania, entre outros.
A destrución das escolas é un dos motivos
principais polo que estes nenos non poden ir a clase. Só
en Sirya, Iraq,Iemen e Libia, unhas9.000 escolas deixaron de servir como tal. A
maioría están destruídas ou serven como refuxio aos civís
desprazados.
CRISe EN SIRyA: o MEDO baleirA AS AULAS DE ALUMNOS e PROFESORES
Onde aínda quedan escolas en pé, o medo baleirou
as aulas de profesores e os pais non mandan aos
seus fillos a clase, aterrorizados por un posible ataque de
camiño ao colexio ou no propio centro.
"Os nenos están experimentando o destrutivo impacto do
conflito en toda a rexión", conta Peter
Salama,
director rexional de UNICEF para
Oriente Medio e África do Norte. "Non é só o dano físico que se
fixo ás escolas, senón o desespero que sente unha xeración
de alumnos que ve as súas esperanzas e futuro
esnaquizados".
En Xordania, Líbano e Turquía,
países onde se concentran a maioría de refuxiados que foxen da
guerra en Sirya, máis de 700.000 nenos
sirios non poden ir ao colexio porque ainfraestrutura educativa está sobrecargada e non
pode asumir unha carga extra de
alumnos.
CRISe EN SIRyA: "NOn VoLvín A CLASE DEnDE QUE EMPEZou A GUERRA"
"Estaba en quinto cando empezou a guerra e non volvín a clase dende
entón",
di Firas,
un mozo refuxiado sirio de 16 anos que vive nocampo de Zaatari,
en Xordania.
Para poñer remedio a esta situación, dende UNICEF instamos
á comunidade internacional,
os gobernos de acollida, o sector privado e outras organizacións
a:
- Ampliar os servizos educativos informais nos que os nenos fóra da escola poidan continuar a súa aprendizaxe.
- Apoiar aos sistemas nacionais de educación dos países afectados polo conflito para aumentar os espazos de aprendizaxe, contratar máis profesores e subministrar materiais educativos.
- Apostar polo recoñecemento e certificación dos servizos educativos non formais nos países afectados pola crise deSirya.
O noso informe destaca ademais unha serie de iniciativas que
permitan aos nenos seguir estudando mesmo nascircunstancias máis extremas. Non obstante, e a
pesar de que os nenos e pais identifican a educación como
unha absoluta prioridade, necesitamos máis apoio para
poder seguir levándoas a cabo.
Por iso, se queres podes doar para axudar aos
nenos de Sirya.