UNICEF España llança School Land, la primera escola que es construeix a Facebook i es fa realitat a Zàmbia
Gràcies al programa ING Chances for Children, ING DIRECT i UNICEF han aconseguit escolaritzar ja més de 500.000 nens i nenes en situació de risc • Els usuaris de la xarxa social podran adquirir els elements que UNICEF utilitzarà en la construcció i la rehabilitació d’escoles a Luapula
UNICEF España ha presentat avui School Land, un joc disponible a Facebook que permet els usuaris d’aquesta xarxa social construir una escola virtual que després UNICEF farà realitat a Zàmbia, amb la col·laboració d’ING DIRECT, que donarà 20.000 euros a aquesta iniciativa.
Per participar en aquesta innovadora acció solidària, els usuaris de Facebook només han d’accedir a l’aplicació que està disponible als murs d’UNICEF España i ING DIRECT, a través del cercador de Facebook o directament a http://apps.facebook.com/schoolland.
Després de registrar-se com a usuaris d’School Land, els usuaris poden explorar l’escola virtual, conèixer el projecte, fer donacions a través de targetes de crèdit, PayPal o enviant un SMS, i convidar els seus amics a unir-se a la construcció.
Els fons obtinguts a través d’aquesta acció a Facebook finançaran part d’un projecte de construcció i rehabilitació d’escoles a la regió de Luapula, Zàmbia, on molts infants encara no reben una educació bàsica. Les escoles públiques estan massa lluny de les seves llars i el camí no sempre és segur. Per aquesta raó, moltes comunitats han construït les seves pròpies escoles i han designat un mestre a l’aldea. UNICEF i ING DIRECT proporcionen suport econòmic a aquestes escoles, al marc del seu projecte permanent de col·laboració ING Chances for Children.
Andrés Conde, director de Campanyes d’UNICEF España, va assenyalar durant la presentació que “School Landpretén mobilitzar els usuaris entorn de l’educació a l’Àfrica, amb l’enfocament de les Escoles Amigues de la Infància. Allí una escola és molt més que un centre educatiu, els nens no només reben formació sinó que també tenen accés a aigua potable, una alimentació adequada i serveis sanitaris”.
Patricia Leiva, directora general de Responsabilitat Corporativa d’ING DIRECT España, va manifestar que “per a nosaltres, School Landés un projecte molt innovador i il·lusionant, perquè gràcies a les xarxes socials podem convidar moltíssimes persones a unir-se al nostre compromís amb l’educació i la infància. UNICEF és, sens dubte, el millor aliat per fer realitat el dret que tots els nens tinguin accés a l’educació, necessari per construir un futur millor”.
A Zàmbia, país que ocupa un dels últims llocs en l’índex de desenvolupament de l’ONU, UNICEF i els seus aliats donen suport als esforços del Ministeri d’Educació per augmentar l’accés i millorar la qualitat de l’ensenyament, amb un especial èmfasi en la igualtat de gènere i l’escolarització de la infància més vulnerable.
El compromís constant d’ING DIRECT amb UNICEF
ING DIRECT porta anys col·laborant amb UNICEF en diferents projectes a llarg termini, fruit de l’acord global que mantenen ambdues organitzacions amb l’objectiu de treballar conjuntament pel dret a l’educació infantil. El programa ING Chances for Children respon al compromís del banc en matèria de responsabilitat corporativa, i des del seu llançament el 2005 ha aconseguit l’escolarització de més de 500.000 nens i nenes en situació de risc i explotació laboral, gràcies a l’ajuda dels professionals i els clients d’ING DIRECT.
School Landés el darrer projecte emprès per ING DIRECT i UNICEF en aquest àmbit, que se suma a la col·laboració constant entre ambdues entitats. L’últim any, ING DIRECT ha recaptat, a través de diferents iniciatives, més d’un milió d’euros destinats a programes de desenvolupament i emergències a Haití, el Pakistan i Zàmbia.