Kontzientzia heziz: Eskubideak, buruko osasuna eta hezkuntza

Ilustracion

Kontzientzia heziz: Eskubideak, buruko osasuna eta hezkuntza

Buruko osasunerako eskubidea eta bizi-ohitura positiboen garapena bultzatzeko hezkuntzak duen papera. 2020-2021 ikasturteko jarduera eta baliabideak. Haurren eskubideen eta hiritartasun globalaren oinarritutako hezkuntza.

Ilustración

 

Hezkuntza-izaerako ikuspegi bat 

Ikasle bakoitzerako, garrantzitsua da bere buruari, bere prozesu kognitiboei eta emozioei buruzko kontzientzia hartzen lagunduko dioten erremintak haurtzarotik bertatik izatea, bizitzan izango dituen garapen-aukerak maximizatu ahal izateko. Erreminta horiek hezkuntza-izaerakoak dira eta, horrexegatik, berebiziko garrantzia du kontzientzia hezteak haur bakoitzak garapenerako, hezkuntzarako eta osasunerako duen eskubidea bermatzeko.

 

KONTZIENTZIA HEZIZ
Jardueren eta baliabideen gida

Kontzientzia heziz: Buruko osasunerako eskubidea eta bizi-ohitura positiboen garapena bultzatzeko hezkuntzak duen paperaIkastaro honetan buruko osasunerako ikuspegia proposatzen dugu hezkuntza ikuspegitik, ohitura osasuntsuen eta bizitzako trebetasunen hezkuntzak, indarkeriaren prebentzioak, berdintasunak eta oztopoak ezabatzeak oso paper garrantzitsua betetzen dutela. Ezagutu proposamen honekin batera dauden jarduera eta baliabide guztiak.

PDFa Deskargatu

 

 
Caderno da formación
Prestakuntza koadernoa

Eskubideak, buruko osasuna eta hezkuntza: Hezkuntza zentroetatik osasun mentala eta psikosoziala sustatzeko ikuspegia.

Irakasleentzako dokumentu honek funtsezko elementu batzuk sartzen ditu osasun psikosoziala ikastetxetik lantzeko: nolakoa den osasun mentalaren hezkuntza-ikuspegia, nola susta dezakegun hezkuntza-esparrutik, nola landu dezakegun bizitzarako trebetasunen garapena eta haren balio prebentiboa eta zein den babesak ikastetxeetan duen eginkizuna.

PDFa Deskargatu (ES)

 

Nola hasi?

  • Ikasle bakoitzaren heldutasun-mailara eta adinera egokitutako osasun psikosozialari buruzko ezagutzak transmitituz.
  • Buruko osasunaren, norbanakoen arteko ezberdintasunen, nortasunaren eta emozioen adierazpenaren aldeko jarrerak sustatuz, eskola-giro egokia eta inklusioa bultzatuz honela.
  • Autonomia, norbere buruaren ezagutza, segurtasuna bereganatzea eta indarkeriazko eta bereizkeriazko jarreren prebentzioa bultzatzen duten bizitzarako gaitasunak eta abileziak garatuz.

 

 

Hiru data garrantzitsu

 

 

 
20 de noviembre: Día de la infancia

Haurren Nazioarteko Eguna

Proposatu dugun jardueran, gure ikasleek parte-hartzeko beren eskubidea aldarrika dezakete Garapen Iraunkorrerako Helburuak lortzen lagunduko duten profesionalak hautatzeari buruzko erabakiak hartuz.

 
30 de enero: Día de la Paz y la no violencia

Bakearen eguna

Urtarrilaren 30a Indarkeriaren kontrako eta bakearen aldeko eguna da eta, aste horretarako, xede garrantzitsu bat proposatzen dugu: beren emozioak deskubritzen laguntzea troll beldurgarri batzuei, bakean bizitzeko gai izan daitezen.

 
22 de marzo: Día del agua

Uraren eguna

Ikasturtearen azken hiletan gure ikasleen kezka nagusienen artean dagoen ingurumena landuko dugu, #UNICEFtantak ekimeneko jarduerak gauzatuz. Egutegian esanguratsuak diren data batzuk: uraren eguna (martxoaren 22a) edo ingurumenaren eguna (ekainaren 5a), adibidez.