Educar la consciència: Drets, salut mental i educació

Ilustracion

Educant la consciència: Drets, salut mental i educació

Coneixes el paper de l'educació per promoure el dret a la salut mental i el desenvolupament d'hàbits de vida positius en la infància i adolescència? La nostra proposta de recursos i activitats per al curs 2021-2021 pot servir-te de guia.

Ilustración

 

Un enfocament educatiu

Per a cada estudiant, és important disposar des de la infància de les eines que li permeten prendre consciència de si mateix, dels seus processos cognitius i de les seues emocions, per maximitzar les seues oportunitats de desenvolupament en la vida. Aquestes són eines educatives i, per això, educar la consciència és imprescindible per garantir el dret de cada xiquet o xiqueta al desenvolupament, a l'educació i a la salut.

 

Educant la consciència
Guia d'activitats i recursos

Educar la consciència: El paper de l'educació per a promoure el dret a la salut mental i  hàbits de vida positius.

Aquest curs proposem un enfocament de la salut mental des d'una perspectiva educativa, en la qual l'educació en hàbits saludables i habilitats per a la vida, la prevenció de la violència, la igualtat i l'eliminació de barreres juguen un paper molt important. Descobreix totes les activitats i recursos que acompanyen a aquesta proposta.

Descarrega el PDF

 

 
Caderno da formación
Quadern de formació

Drets, salut mental i educació: Un enfocament per promoure la salut mental i psicosocial des dels centres educatius.
Aquest document per a docents introdueix alguns elements clau de l'abordatge de la salut psicosocial des del centre educatiu: com és l'enfocament educatiu de salut mental, com podem promoure-la des de l'àmbit educatiu, el desenvolupament d'habilitats per a la vida i el seu valor preventiu i el paper de la protecció en els centres. 

Descarrega el PDF (CAS)

 


Com començar:

  •  Transmetent coneixements sobre salut psicosocial adaptats a l'edat i nivell maduratiu de cada estudiant.
  •  Promovent actituds cap a la salut mental, les diferències individuals, la personalitat i l'expressió de les emocions que afavoreixen la inclusió i un bon clima escolar.
  •  Desenvolupant competències i habilitats de vida que fomenten l'autonomia, l'autoconeixement, l'adquisició de seguretat i la prevenció de conductes violentes i discriminatòries.

 

 

Tres dates clau

 

 

 
20 de noviembre: Día de la infancia

DIa Mundial de la InfÀncia

Proposem una activitat en què els nostres alumnes i les alumnes poden reclamar el seu dret a la participació, prenent decisions sobre la selecció de talents professionals per a l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

 
30 de enero: Día de la Paz y la no violencia

DIa de la pau

La setmana del 30 de gener, Dia escolar de la no-violència i la pau, proposem una important missió: ajudar un grup de temibles trolls a descobrir les seves emocions com a clau per poder viure en pau.

 
22 de marzo: Día del agua

DIA DE L'AIGUA

Els ultims mesos del curs aborden un dels temes que més preocupen als nostres estudiants: el medi ambient i a ell estan dedicades les activitats de #GotesUNICEF, amb algunes dates clau en el calendari, com el dia de l'aigua (22 de març) o el del medi ambient (5 de juny).