Ferramentas de protección da infancia para centros educativos
Manual práctico con claves e ideas para promover a protección do alumnado.
Aborda cuestións como a prevención e detección precoz, a avaliación de riscos ou a xestión de casos, entre outras.
Conceptos clave: Protección, benestar, factores de risco, violencia, marco legal, acoso, bullying, intervención educativa, prevención, avaliación
Dirixido a: Equipos directivos de centros educativos, docentes, educadores, institucións educativas.
Edita: British Council España, 2024
A educación e os centros educativos son contornos de protección indispensables para previr a violencia contra a infancia. Construír un contorno seguro e protector no centro educativo, trasladar o coñecemento dos riscos e das adecuadas ferramentas de autoprotección, crear un ámbito de relación interpersoal seguro ou identificar situacións de risco familiar ou social son responsabilidades inseparables da función educativa.
Contidos do manual:
- Prevención primaria
- Liña de actuación 1: Aumentar o compromiso institucional
- Ferramenta 1.1: Modelo de declaración institucional sobre o compromiso co benestar e protección da infancia
- Liña de actuación 2: Identificación de riscos
- Ferramenta 2.1: Mapa de risco de INJUCAM para nenos e nenas
- Ferramenta 2.2: Risco e impacto. Interrelación de probabilidade e impacto
- Liña de actuación 3: Incorporación das actividades á Planificación Xeral Anual
- Ferramenta 3.1: Planificación de actividades en materia de benestar e protección
- Liña de actuación 4: A formación continua en materia de protección da infancia
- Ferramenta 4.1: Presentación para promover unha cultura de benestar e protección á comunidade educativa
- Liña de actuación 5: Definición de procedementos seguros para as actividades
- Ferramenta 5.1: Ficha de identificación dos procedementos que se deben planificar
- Ferramenta 5.2: Análise de riscos ligados a unha actividade concreta: excursións, entradas e saídas do centro
- Liña de actuación 1: Aumentar o compromiso institucional
- Prevención Secundaria
- Liña de actuación 6: Detección precoz
- Ferramenta 6.1: Claves para crear un espazo de escoita
- Ferramenta 6.2: Guía para recoller o testemuño directo dun neno, nena ou adolescente
- Liña de actuación 7: Creación dunha rede de coordinación interna
- Ferramenta 7.1: Ficha para a comunicación interna de situacións que requiren intervención
- Ferramenta 7.2: Mapeo de recursos e programas da rede comunitaria
- Liña de actuación 8: Xestión de casos: recollida de información
- Ferramenta 8.1: Ficha de planificación de actuacións
- Ferramenta 8.2: Modelo de entrevista ao alumnado
- Ferramenta 8.3: Modelo de entrevista á familia
- Liña de actuación 9: Comunicación ás autoridades competentes
- Ferramenta 9.1: Modelo de notificación a Servizos Sociais
- Liña de actuación 6: Detección precoz
- Prevención terciaria
- Liña de actuación 10: Acompañamento ao alumnado
- Ferramenta 10.1: Plan de acompañamento
- Ferramenta 10.2: Guía para entender a revitimización e a estigmatización e como evitala
- Liña de actuación 11: Coordinación con outras administracións públicas para o seguimento
- Ferramenta 11.1: Ficha de coordinación externa
- Liña de actuación 10: Acompañamento ao alumnado
Protección da infancia
A protección é un dereito da infancia e a súa garantía nas actividades cotiás é unha responsabilidade de todos os adultos e institucións dos que depende o seu benestar. Accede a guías para docentes, recursos para a aula e ideas sobre como integrar este dereito no día a día educativo.