Infancia con minusvalidez: iniciativas para a inclusión
UNICEF Comité Canarias presentou en xuño o Estado Mundial da Infancia (EMI) 2013: nenas e nenos con minusvalidez. No transcurso da presentación deuse a coñecer un vídeo realizado por Azzuah, xunto coa musicoterapeuta Guacimara Molina, no que participaron os nenos, pais e profesores da Escola de Música de Santa Lucía de Tirajana.
As clases de musicoterapia son un exemplo de traballo de inclusión en Canarias, centrada no desenvolvemento das habilidades dos nenos.
O vídeo pon de manifesto o interesante e necesario que resulta poñer en marcha iniciativas que traten de ofrecer oportunidades para que os nenos con minusvalidez prosperen en igualdade de condicións.
O 3 de novembro, Día Internacional das Persoas con Minusvalidez, UNICEFComité Español publicou un Estudo sobre a situación dos nenos e as nenas con minusvalidez en España no que se pon de manifesto como, a pesar dos importantes avances no cumprimento dos dereitos das persoas con minusvalidez e na construción dunhasociedade inclusiva, aínda queda camiño por percorrer neste sentido.
93 MILLóNS DE NenOS CON ALGUNhA minusvalidez
Ademais, se se lles brinda a oportunidade, os nenos con minusvalidez son perfectamente capaces de superar os obstáculos e levar vidas plenas, contribuír á vitalidade social, cultural e económica das súas comunidades e converterse en axentes de cambio. Cando isto acontece, non só estamos garantindo dereitos, senón que ademais a sociedade enteira benefíciase e enriquécese.
Non obstante, como nos recordaba hai poucos meses o Estado Mundial da Infancia 2013 (EMI): nenas e nenos con minusvalidez, en todo o mundo os nenos con minusvalidez e as súas familias teñen que seguir facendo fronte a obstáculos e barreiras de distinta natureza que impiden a súa participación nos asuntos cívicos, sociais e culturais das súas comunidades.
A miúdo os nenos con minusvalidez son invisibles nas políticas, nas estatísticas, e na vida social. Con frecuencia teñen menor acceso a servizos como a saúde e aeducación, e teñen máis probabilidades de sufrir a pobreza, de ser vítimas de abandono e abuso, ou de ser afastados das súas familias.