Código ECPAT
[]
UNICEF estima que 150 millóns de nenas e 73 millóns de nenos menores de 18 anos foron forzados a ter relacións sexuais ou foron vítimas doutras formas de violencia e explotación sexual. Isto constitúe unha dos negocios máis rendibles no mundo, colocándose en terceiro lugar despois do comercio de armas e o tráfico de drogas. É un negocio crecente e a miúdo descoñecido, a pesar de que ten un serio impacto na actualidade e continuará afectando ao futuro se non conseguimos detelo.
O Código de Conduta para a protección da infancia fronte á explotación sexual comercial infantil dentro do turismo e a industria das viaxes é un instrumento autorregulatorio que reside naResponsabilidade Social Corporativa e require un alto grao de compromiso e implicación a todos os niveis, directivos e operativos, da compañía. Esixe o desenvolvemento e cumprimentación dun Plan de Acción por parte da empresa que debe integrar accións específicas dentro das esferas de comunicación, formación de empregados e prevención. O Código foi promovido principalmente pola Organización Mundial de Turismo, ECPATInternacional e UNICEF, e actualmente foi subscrito por 1.030 compañías en 42 países diferentes.
O pasado 16 de Setembro de 2011, 14 empresas españolas líderes do sector turístico asinaron o Código de Conduta para erradicar a explotación sexual comercial infantil e / ou o Código Ético Mundial para o Turismo, no marco do I Congreso Internacional de Ética e Turismo organizado polo Ministerio de Turismo, Comercio e Industria, a Secretaría Xeral de Turismo e Comercio Interior e a Organización Mundial do Turismo.
As empresas españolas que asinaron o CódigoECPAT e / ou Código Ético Mundial para o Turismo no seo deste I Congreso Internacional foron:
- AGRUPACIÓN DE CADENAS HOTELERAS DE BALEARES
- AMADEUS
- ASHOTEL
- FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE AGENCIAS DE VIAJES
- FEDERACIÓN HOTELERA DE MALLORCA (FEHM)
- GRUPO BARCELÓ
- GRUPO IBEROSTAR
- GRUPO LOPESAN – IFA
- IBERIA
- LORO PARQUE, S.A. (LORO PARQUE / SIAM PARK)
- MELIÁ HOTELS INTERNATIONAL
- NATIONAL ATESA
- NH HOTELES
- ORIZONIA
As compañías de turismo e de viaxes que adoptan esteCódigo de Conduta están de acordo en contraer unha
responsabilidade social nos destinos turísticos onde operan, e en
implementar nas súas actividades os seguintes
criterios:
1. Establecer unha
política corporativa ética en contra da explotación sexual dos
nenos.
2. Formar o persoal das súas empresas nos países de orixe e nos
destinos nos que operan.
3. Introducir unha cláusula nos contratos cos seus provedores na
que declaren o seu rexeitamento común á explotación sexual de
nenos.
4. Informar os turistas mediante catálogos, trípticos, carteisvideos informativos a bordo, billetes,
páxinas 'web' ou do modo que consideren oportuno.
5. Proporcionar información aos axentes locais "clave" en cada
destino.
6. Informar anualmente sobre a implementación destes
criterios.
Se están interesados en implementar este Código, son benvidos a poñerse en contacto coas organizacións de referencia en España: ECPAT España e UNICEFComité Español. Máis información sobre o código : www.thecode.org
Tamén te podes dirixir a amoilanen@unicef.es