Gràcies
El desenvolupament d'una campanya com Cumpledías té molts noms propis darrere. Persones que durant mesos han buscat la idea, juntament amb UNICEF Espanya, per aconseguir cridar l'atenció sobre la problemàtica de la desnutrició infantil. I per aconseguir-ho, a més, posant llum sobre la realitat que la batalla contra la desnutrició es pot guanyar, s'està guanyant: només l'any passat UNICEF va aconseguir portar tractament fins a més de dos milions d'infantss. Són nens que ara poden celebrar aniversaris en lloc de dies. Però encara moren més de dos milions a l'any per causes relacionades amb la desnutrició.
La campanya posa sobre la taula aquestes dues realitats: infants que no sobreviuen i infants que sobreviuen perquè l'ajuda arriba i funciona. Però aquí no acaba la missió d'una campanya com aquesta:qualsevol pot ajudar a estendre el treball a més i més infants. Amb un simple SMS, o difonent la campanya, o fent un donatiu.
No és fàcil aconseguir que un espot tingui tots aquests efectes. Quan s'aconsegueix, com gairebé tot el que s'aconsegueix en la vida, és perquè darrere hi ha, una a una, moltes persones que han posat el seu cor en l'intent. I compromís. "Complir dies" va néixer gràcies a la suma de molts cors plens de compromís:
- L'equip de JWT, que va desenvolupar la campanya de forma gratuïta per a UNICEF.
- Els infants de Camerun i l'equip d'UNICEF en aquest país. Tots ells van gaudir rodant l'espot.
- Imanol Arias, Ambaixador d'UNICEF Espanya, que ha posat la seva veu. Sempre, com fan els ambaixadors d'UNICEF, sense rebre res a canvi.
- Ismaël Lô, que ha cedit els drets de la seva cançóTajabone.
Tots ells han fet possible l'espot. I la suma de cors segueix: milers de persones (anònimes i públiques), centenars d'empreses, desenes de mitjans de comunicació, entitats esportives, culturals... us heu unit d'una o altra manera a la lluita contra la desnutrició infantil.
Només hi ha una paraula que de vegades es queda curta però que ho expressa: GRÀCIES a tots i a cadascun de vosaltres. Gràcies des d'UNICEF.