Digues la teva sobre la COVID-19!

Què saben els nens i nenes sobre el coronavirus? Com estan portant l'aïllament? Quines idees se'ls ocorren per ajudar els altres en aquesta situació? Neix Clip Club TV perquè ells mateixos puguin donar resposta a aquestes preguntes.
Clip Club TV - Miquel Montoro

Vols ser un Clip Cluber? Aquesta és la pregunta que, des d'UNICEF i la Alcantara Family Foundation, fem als nens, nenes i adolescents. Hem preparat Clip Club TV, un programa on els nois i noies són alhora els creadors i els protagonistes, completament per i per a nens. La productora La Kaseta Idees Factory ens ajuda a que el resultat estigui a l'altura de les propostes.

Un espaci per a la participació infantil

Cada Clip Cluber decideix què compartir i com fer-ho: una recepta de cuina, el llibre que acaba de llegir, la pel·lícula que va veure el dia anterior, un truc de matemàtiques, un exercici per fer en espais petits o una reflexió de com seguir els hàbits d'higiene a casa ... Cap participant ni cap contingut és "massa petit" per al canal. En posar-lo en marxa volem impulsar a el dret de tots els nens i nenes a participar i a la seva llibertat d'expressió en uns dies en què les seves veus se senten poc.

Més ennlà de compartir aspectes del seu dia a dia, els nens i les nenes poden fer moltes altres coses per altres, implicar-se i mobilitzar-se:

  •  Motivar i donar idees a altres nens i nenes que puguin trobar-se otros niños y niñas que puedan encontrarse desanimats o avorrits durant el confinament.
  •  Ajudar als més gran en una tasca important però emocionalment esgotadora: animar a altres persones en aquests dies difícils.
  •  Difondre propostes solidàries i de suport mutu que animin altres a mobilitzar-se pel bé comú. Tothom vol ajudar!


Cada dia, de dilluns a divendres, a les 19:00 podràs veure els vídeos que ens han arribat des de tot Espanya. Un munt de Clip Clubers s'uneixen cada dia així que, si coneixes algú que vulgui compartir les seves idees, anima'l a pujar el seu vídeo.  

Novedades sobre educación y coronavirus

Diàlegs per Reimaginar l'educació: Catalunya

Diàlegs per Reimaginar l'educació: Catalunya

El Conseller d'Educació de la Generalitat de Catalunya, Josep Bargalló Valls, ha conversat amb UNICEF en el marc de la …

La importància de la identificació primerenca

La importància de la identificació primerenca

La emergencia mundial provocada per la COVID-19 ha evidenciado la interconnexió que hi ha entre els drets de la infànci…

Salutacions sense contacte

Salutacions sense contacte

El coronavirus està canviant moltes rutines del nostre dia a dia, però que mantinguem la distància física no vol dir qu…

Educació en salut: quadern d'activitats i recursos

Educació en salut: quadern d'activitats i recursos

Propostes per promoure hàbits saludables des de l’escola i garantir el dret a la salut de tota la comunitat educativa

Els docents atorguen un aprovat general al curs 2019-2020, tot i que "el nou curs escolar es presenta incert"

Els docents atorguen un aprovat general al curs 2019-2020, tot i que "el nou curs escolar es presenta incert"

UNICEF Espanya va llançar una enquesta amb el propòsit de conèixer la nota que els docents li atorgaven al curs escola…

Els docents reimaginen el proper curs escolar

Els docents reimaginen el proper curs escolar: “L'escola ha de saltar els murs i arribar a tothom en les mateixes condicions"

Docents de diferents punts del país reflexionen sobre les lliçons apreses del curs escolar 2019-2020 per reimaginar el …

COVID-19: Reimaginar l'educació

COVID-19: Reimaginar l'educació

Aquest document fa un repàs de 10 claus que fins ara no eren habituals en un debat educatiu, amb l'objectiu de fomentar…

Aprendre de la pandèmia per reimaginar l'educació

Aprendre de la pandèmia per reimaginar l'educació

Si volem abordar el nou curs amb les màximes garanties és fonamental que extraguem una sèrie d'aprenentatges del que ha…

Uneix-te a la lliçó més gran de món en directe: 16 de juny

Uneix-te a la lliçó més gran de món en directe: 16 de juny

Dimarts vinent, a les 17h. se celebrarà la primera classe en línia de la "Lliçó més gran del món". La cita serà a YouTu…

7 claus per avaluar l'emprenta digital de l'educació durant el confinament

7 claus per avaluar l'emprenta digital de l'educació durant el confinament

El període de confinament ens deixa diverses lliçons, unes apreses i altres per consolidar. També ens deixa moltes preg…

Canvis en la convocatòria de la 4a edició de reconeixment de centres referents

Canvis en la convocatòria de la 4a edició de reconeixment de centres referents

La convocatòria de reconeixements corresponent al curs 2019-2020 s'ha vist també afectada per la pandèmia de la COVID-1…

Coronavirus: Cap al despatx de direcció!

Coronavirus: Cap al despatx de direcció!

De la capacitat dels equips directius dels centres educatius per interpretar aquests moments incerts dependrà, en gran …

Descobreix més sobre les possibilitats de la participació a l'escola

Cultivar la Agenda 2030 desde el huerto escolar

Cultivar l'Agenda 2030 des de l'hort escolar

La Agenda 2030 de Desarrollo Sostenible tiene cada vez más un papel más protagonista en la transformación de los centro…

Participación infantil y adolescente en los centros educativos

Participació infantil i adolescent als centres educatius

Coneguem alguns exemples pràctics de participació de les nenes, nens i adolescents a diferents centres educatius.

Participació infantil i adolescent a l'àmbit escolar

Per tots els meus companys!: Guia per celebrar el dia de la infància

Per tots els meus companys!: Guia per celebrar el dia de la infància

Guia per desenvolupar l'activitat "Per tots els meus companys!

Glossari sobre participació infantil i ciutadania

Glossari sobre participació infantil i ciutadania

Paraules que fem servir per parlar de participació, democràcia i ciutadania i que ens ajuden a entendre millor què és e…

Guia del curs 2019/20: Educa donant ales

Guia del curs 2019/20: Educa donant ales

Aquest quadern ofereix idees perquè la participació a l'aula i el centre educatiu contribueixi a desenvolupar el màxim …

10 preguntes per guiar la participació infantil i adolescent

10 preguntes per guiar la participació infantil i adolescent

Aquestes preguntes us poden ajudar a iniciar un procés de participació infantil o adolescent en el vostre centre educat…