Xogo de rol: paz e non violencia

  • Neste xogo exponse dúas situacións cun posible conflito no que cada personaxe mostra unha actitude e unha opinión diferente.

  • Xogo para Educación Primaria.

 

Este xogo formula conflitos mediante unha imaxe con distintos personaxes e distintas posturas ante un feito concreto, buscando o fomento da escoita activa e a expresión do propio criterio, a tolerancia, a empatía, a cooperación, o intercambio de puntos de vista, o consenso… Unha opción de construción de paz para vivir o día a día.

Orientación sobre etapa educativa 


Este xogo está recomendado para alumnado do ciclo superior de Primaria (CS).      

 

Dereitos da infancia relacionados:

 

  • Dereito á protección fronte á violencia.
  • Dereito á participación e á liberdade de expresión.
 

Como se xoga?

 

Este xogo inclúe dúas pantallas distintas. En cada unha delas preséntase unha situación concreta ficticia, pero que podería estar vencellada ao día a día do alumnado, que amose un posible conflito. Cada un dos personaxes que aparece na pantalla amosa unha actitude ou unha opinión ante o conflito presentado.


Trátase de que, en cada pantalla, despois de ler/escoitar o que di cada personaxe, o alumnado comente cada intervención achegando os argumentos a favor e en contra desta. Pódense mesmo formar equipos se hai alumnos abondos / alumnas abondas que sustenten cada opción, montando un debate no que cada grupo tente convencer o outro de que a súa alternativa é máis axeitada. O alumnado poderá cambiar de bando se o outro lle convence máis. 


Ao final, a modo de peche da actividade, unha persoa representante de cada equipo fará un resumo da situación, argumentando por que finalmente lle parece mellor unha opción ou outra e se no transcurso do debate os seus compañeiros / as súas compañeiras ou el/ela cambiaron de opinión, e por que razón.
 

Mentres xogades


O debate das distintas posibilidades e por que é mellor unha que outra para garantir un clima de paz, inclusión, empatía, etc., pero tamén de respecto por un mesmo e polos demais, mantense durante o xogo, o que converte esta actividade nunha proposta dinámica. 

 


Conceptos clave:

Convivencia, tolerancia, inclusión, respecto, paz, non violencia, liberdade de expresión, negociación, argumentación.

Dirixido a: Aula de Educación Primaria.

Edita: UNICEF España, decembro de 2023

Conceptualización e produción: Eduxarxa, SCCL

Tamén dispoñible en:  CAS |

Dispoñible en Genially en:  CAS |   CAT |  EUS |  GAL |  VAL |  ENG

 

Descobre máis recursos interactivos sobre paz e non violencia

Escape room: casa do terror

Escape room: casa do terror

Para saír da casa do terror, María só necesita atopar algúns obxectos clave que lle fagan recordar quen é e que dereito…

Xogo de enigma: Descobre o personaxe misterioso

Xogo de enigma: Descobre o personaxe misterioso

Adiviña quen é o personaxe misterioso usando o menor número de pistas posible. Xogo para Ed. Secundaria

Xogo de dobres: emocións e fórmulas de cortesía

Xogo de dobres: emocións e fórmulas de cortesía

Xogo para aprender que as fórmulas de cortesía son unha forma respectuosa de relacionarse con quen nos rodean, promoven…

Xogo: Abre a puerta correcta!

Xogo: Abre a puerta correcta!

Como educar en actitudes que fomenten o respeco e a non violencia?

Quiz de actualidade - Paz e non violencia

Quiz de actualidade - Paz e non violencia

Resolvede este quiz no que se presentan preguntas ligadas a algúns feitos violentos da actualidade e coas que deberedes…

Sopa de letras sobre prevención de conflitos

Sopa de letras sobre prevención de conflitos

Resolvede as preguntas relacionadas coa resolución de conflitos e a cultura da non violencia deste xogo.

Xogo: A casa da paz

Xogo: A casa da paz

Xogo para Educación Infantil que nos axuda a identificar contornas de paz cotiás

Xogo: Como se sinte?

Xogo: Como se sinte?

Xogo para aprender a identificar emocións e construír contornas amigables en Educación Infantil

Xogo da oca: paz e non violencia

Xogo da oca: paz e non violencia

Xogo da oca para Educación Primaria que nos permite reflexionar sobre a paz e a non violencia.

 

Estes recursos educativos forman parte dun proxecto financiado por MDSA2030/NextGenUE/PRTR - Orden DSA/1110/2022, de 17 de novembro – Modernización Tercer Sector -Exp.77/22

U50 logo MDSA2030 NGEU 0
 

Actividade para celebrar o Día Mundial da Infancia
Somos infancia!

Este 20 de novembro, Día Mundial da Infancia, queremos propoñer unha reflexión sobre o que significa a infancia e a adolescencia, que nos preocupa, que valoramos máis, que queremos reivindicar desde as aulas... Súmaste?

máis información