Joc de rol: pau i no violència
En este joc es plantegen dues situacions amb un possible conflicte en el qual cada personatge mostra una actitud i una opinió diferent.
Joc per a Educació Primària.
Este joc planteja conflictes mitjançant una imatge amb diferents personatges i diferents postures davant un fet concret, buscant el foment de l'escolta activa i l'expressió del propi criteri, la tolerància, l'empatia, la cooperació, l'intercanvi de punts de vista, el consens… Una opció de construcció, de pau per a viure el dia a dia.
Orientació sobre etapa educativa
Este joc està recomanat per a alumnat del cicle superior de Primària (CS).
Drets de la infància relacionats:
- Dret a la protecció enfront de la violència.
- Dret a la participació i a la llibertat d'expressió.
Com es juga?
Este joc inclou dues pantalles diferents. En cadascuna d'elles es planteja una situació concreta fictícia, però que podria estar vinculada al dia a dia de l'alumnat, que mostre un possible conflicte. Cadascun dels personatges que apareix en la pantalla mostra una actitud o una opinió davant el conflicte plantejat.
Es tracta que, en cada pantalla, després d'haver llegit/escoltat el que diu cada personatge, l'alumnat comente cada intervenció aportant els arguments a favor i en contra d'esta. Fins i tot es poden formar equips si hi ha suficients alumnes i alumnes que sustenten cada opció, muntant un debat en el qual cada grup intente convéncer a l'altre que la seua alternativa és la més adequada. Els participants podran canviar d'equip si un altre li convenç més.
Al final, com a tancament de l'activitat, una persona representant de cada equip farà un resum de la situació, argumentat per què finalment li sembla millor una opció o una altra i si en el transcurs del debat els seus companys/companyes o ell/ella han canviat d'opinió, i per quina raó.
Mentre es juga
El debat de les diferents possibilitats i per què és millor una que una altra per a garantir un clima de pau, inclusió, empatia, etc., però també de respecte a un mateix i als altres, es manté durant el joc, la qual cosa convertix esta activitat en una proposta dinàmica.
Conceptes clau:
Convivència, tolerància, inclusió, respecte, pau, no violència, llibertat d'expressió, negociació, argumentació.
Dirigit a: Aula d'Educació Primaria.
Edita: UNICEF España, desembre de 2023
Conceptualització i producció: Eduxarxa, SCCL
Disponible a Genially a: CAS | CAT | EUS | GAL | VAL | ENG
Descobrix més recursos interactius sobre pau i no-violència
Estos recursos educativos forman parte de un proyecto financiado por MDSA2030/NextGenUE/PRTR - Orden DSA/1110/2022, de 17 de noviembre – Modernización Tercer Sector -Exp.77/22
Activitat per celebrar el Dia Mundial de la Infància
Som infància!
Aquest 20 de novembre, Dia Mundial de la Infància, volem proposar una reflexió sobre què significa la infància i l'adolescència, què ens preocupa, què valorem més, què volem reivindicar des de les aules... Et sumes?