Joc: Obre la porta correcta!

Joc: Obre la porta correcta!

Obri la porta correcta!

  • Com educar en actituds que fomenten el respecte i la no violència?

  • Joc per als diferents cursos dels graus formatius de servicis culturals i a la comunitat.

 

Les portes tancades i obertes que apareixen en el joc simbolitzen les parcel·les de la intimitat que es poden obrir i les que no, fomentant el respecte cap a nosaltres mateixos i cap als altres com a mesures necessàries per a aconseguir relacions basades en la pau i la no violència. 
Es tracta d'una dinàmica vinculada també a la sensibilització sobre l'impacte que les situacions de violència o maltractament poden ocasionar en la salut mental. 

 

Drets de la infància relacionats:

 

  • Dret a la protecció enfront de la violència.
  • Dret a la salut, inclosa la salut mental.
  • Dret a la igualtat.
  • Dret a la no discriminació.
 

Com es juga?

 

En cada pantalla, apareix una pregunta i diverses portes. Només una d'eixes portes ens conduïx a la resposta correcta. 
Per a poder arribar al final, els jugadors / les jugadores hauran de superar cinc pantalles.
Este recurs està enfocat a propiciar un debat que porte a la reflexió sobre com educar en actituds que fomenten el respecte i la no violència cap a un mateix / una mateixa (l'autorespecte) i els altres. Així mateix, es proposa com un joc cooperatiu en el qual tot l'alumnat que forma el grup-classe intenta trobar les solucions a les preguntes plantejades. 

 

Durant o després del joc

 

Es planteja obrir un debat al voltant de les qüestions que apareixen en cada pantalla. Este debat es pot realitzar en formular la pregunta i valorant cadascuna de les solucions oferides, o en finalitzar el joc. 

En qualsevol cas, és important que l'alumnat reflexione sobre el valor de cada aportació, preguntant-se com aplicar estos valors en les seues futures classes; així pot contribuir a crear un clima de pau i no violència al seu voltant. 


Conceptes clau:

Respecte, autorespecte, assertivitat, protecció enfront de l'abús i el maltractament, empatia, gestió d'emocions, convivència, pau, no violència.

Dirigit a: Cicles formatius de servicis socioculturals i a la comunitat.

Edita: UNICEF España, desembrede 2023

Conceptualització i producció: Eduxarxa, SCCL

També disponible a:  CAS |  CAT 

Disponible a Genially a:  CAS |   CAT |  EUS |  GAL |  VAL |  ENG

 

Descobrix més recursos interactius sobre pau i no-violència

Escape room: casa del terror

Escape room: casa del terror

Per a eixir de la casa del terror, María només necessita trobar alguns objectes clau que li facen recordar qui és i qui…

Enigma: troba el personatge

Enigma: troba el personatge

Endevina qui és el personatge misteriós usant el menor nombre de pistes possible. Joc per a Ed. Secundària

Joc de rol: resolució de conflictes

Joc de rol: resolució de conflictes

En este joc es plantegen dues situacions amb un possible conflicte en el qual cada personatge mostra una actitud i una …

Joc de dobles: emocions i fórmules de cortesia

Joc de dobles: emocions i fórmules de cortesia

Joc per a aprendre que les fórmules de cortesia són una forma respectuosa de relacionar-se amb els qui ens envolten, pr…

Quiz d’actualitat: pau i no violència

Quiz d’actualitat: pau i no violència

Resoleu este quiz en el qual es plantegen sis preguntes lligades a alguns fets violents de l'actualitat i amb les quals…

Sopa de lletres sobre prevenció de conflictes

Sopa de lletres sobre prevenció de conflictes

Resoleu les preguntes relacionades amb la resolució de conflictes i la cultura de la no violència d'este joc.

Joc: Casa de la pau

Joc: Casa de la pau

Joc per a Educació Infantil que ens ajuda a identificar entorns de pau quotidians

Trivial sobre pau i no-violència

Trivial sobre pau i no-violència

Resoleu les preguntes relacionades amb la resolució de conflictes i la cultura de la no violència d'este joc.

Joc: Buscant l’informe de Martin Smith

Joc: Buscant l’informe de Martin Smith

Jugue tipus breakout educatiu de misteri per a Educació Secundària: Ajuda a Martin Smith a trobar el seu revelador info…

 

Estos recursos educativos forman parte de un proyecto financiado por MDSA2030/NextGenUE/PRTR - Orden DSA/1110/2022, de 17 de noviembre – Modernización Tercer Sector -Exp.77/22

U50 logo MDSA2030 NGEU 0
 

Som infància!

Activitat per celebrar el Dia Mundial de la Infància

Aquest 20 de novembre, Dia Mundial de la Infància, volem proposar una reflexió sobre què significa la infància i l'adolescència, què ens preocupa, què valorem més, què volem reivindicar des de les aules... Et sumes?

Més informació

Somos infancia
Somos infancia
Somos infancia