Joc: Obre la porta correcta!
Obre la porta correcta!
Com educar en actituds que fomentin el respecte i la no-violència?
Joc per als diferents cursos dels graus formatius de serveis culturals i a la comunitat
Les portes tancades i obertes que apareixen al joc simbolitzen les parcel·les de la intimitat que es poden obrir i les que no, fomentant el respecte vers tant nosaltres mateixos com els altres com a mesures necessàries per aconseguir relacions basades en la pau i la no-violència.
És una dinàmica vinculada també a la sensibilització sobre l'impacte que les situacions de violència o maltractament poden ocasionar en la salut mental.
Drets de la infància relacionats:
- Dret a la protecció davant de la violència.
- Dret a la salut, inclosa la salut mental.
- Dret a la igualtat.
- Dret a la no-discriminació.
Com s'hi juga?
A cada pantalla, apareixen una pregunta i diverses portes. Només una de les portes ens condueix a la resposta correcta.
Per poder arribar al final, els jugadors/les jugadores hauran de superar cinc pantalles.
Aquest recurs està enfocat a propiciar un debat que porti a la reflexió sobre com educar en actituds que fomentin el respecte i la no-violència vers un mateix/una mateixa (l'autorespecte) i els altres. Igualment, es proposa com un joc cooperatiu en què tot l'alumnat que forma el grup classe intenta trobar les solucions a les preguntes plantejades.
Durant o després del joc
Es planteja obrir un debat al voltant de les qüestions que apareixen a cada pantalla. Aquest debat es pot fer en formular la pregunta i valorant cadascuna de les solucions ofertes, o en finalitzar el joc.
En qualsevol cas, és important que l'alumnat reflexioni sobre el valor de cada aportació, preguntant-se com aplicar aquests valors a les classes futures; així pot contribuir a crear un clima de pau i no-violència al seu voltant.
Conceptes clau:
Respecte, autorespecte, assertivitat, protecció davant l'abús i el maltractament, empatia, gestió d'emocions, convivència, pau, no-violència.
Adreçat a: Cicles formatius de serveis socioculturals i a la comunitat.
Edita: UNICEF Espanya, desembre de 2023
Conceptualització i producció: Eduxarxa, SCCL
També disponible en: CAS |
Disponible a Genially en: CAS | CAT | EUS | GAL | VAL | ENG
Descobreix més recursos interactius sobre pau i no-violència
Aquests recursos educatius formen part d'un projecte finançat per MDSA2030/NextGenUE/PRTR - Ordre DSA/1110/2022, de 17 de novembre – Modernització Tercer Sector -Exp.77/22
Som infància!
Activitat per celebrar el Dia Mundial de la Infància
Aquest 20 de novembre, Dia Mundial de la Infància, volem proposar una reflexió sobre què significa la infància i l'adolescència, què ens preocupa, què valorem més, què volem reivindicar des de les aules... Et sumes?