Obre la porta correcta! 

  • Com educar en actituds que fomentin el respecte i la no-violència?

  • Joc per als diferents cursos dels graus formatius de serveis culturals i a la comunitat

 

 

Les portes tancades i obertes que apareixen al joc simbolitzen les parcel·les de la intimitat que es poden obrir i les que no, fomentant el respecte vers tant nosaltres mateixos com els altres com a mesures necessàries per aconseguir relacions basades en la pau i la no-violència.

És una dinàmica vinculada també a la sensibilització sobre l'impacte que les situacions de violència o maltractament poden ocasionar en la salut mental.

 

Drets de la infància relacionats:

 

  • Dret a la protecció davant de la violència.
  • Dret a la salut, inclosa la salut mental.
  • Dret a la igualtat.
  • Dret a la no-discriminació.
 

Com s'hi juga?

 

A cada pantalla, apareixen una pregunta i diverses portes. Només una de les portes ens condueix a la resposta correcta.
Per poder arribar al final, els jugadors/les jugadores hauran de superar cinc pantalles.
Aquest recurs està enfocat a propiciar un debat que porti a la reflexió sobre com educar en actituds que fomentin el respecte i la no-violència vers un mateix/una mateixa (l'autorespecte) i els altres. Igualment, es proposa com un joc cooperatiu en què tot l'alumnat que forma el grup classe intenta trobar les solucions a les preguntes plantejades.

 

Durant o després del joc


Es planteja obrir un debat al voltant de les qüestions que apareixen a cada pantalla. Aquest debat es pot fer en formular la pregunta i valorant cadascuna de les solucions ofertes, o en finalitzar el joc.

En qualsevol cas, és important que l'alumnat reflexioni sobre el valor de cada aportació, preguntant-se com aplicar aquests valors a les classes futures; així pot contribuir a crear un clima de pau i no-violència al seu voltant.

 


Conceptes clau:

Respecte, autorespecte, assertivitat, protecció davant l'abús i el maltractament, empatia, gestió d'emocions, convivència, pau, no-violència.

Adreçat a: Cicles formatius de serveis socioculturals i a la comunitat.

Edita: UNICEF Espanya, desembre de 2023

Conceptualització i producció: Eduxarxa, SCCL

També disponible en:  CAS |

Disponible a Genially en:  CAS |   CAT |  EUS |  GAL |  VAL |  ENG

 

Descobreix més recursos interactius sobre pau i no-violència

Joc: Com se sent?

Joc: Com se sent?

Joc per aprendre a identificar emocions i construir entorns amigables a Educació Infantil

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca per a educació primària que permet reflexionar sobre la pau i la no-violència.

Escape room: casa del terror

Escape room: casa del terror

Per sortir de la casa del terror, la Maria només necessita trobar alguns objectes clau que li facin recordar qui és i q…

Enigma: troba el personatge

Enigma: troba el personatge

Endevina qui és el personatge misteriós fent servir el menor nombre de pistes possible. Joc per a Educació Secundària

Joc de rol: resolució de conflictes

Joc de rol: resolució de conflictes

En este juego se plantean dos situaciones con un posible conflicto en el que cada personaje muestra una actitud y una o…

Joc de dobles: emocions i fórmules de cortesia

Joc de dobles: emocions i fórmules de cortesia

Joc per aprendre que les fórmules de cortesia són una forma respectuosa de relacionar-se amb els que ens envolten, prom…

Quiz d’actualitat: pau i no violència

Quiz d’actualitat: pau i no violència

Resoleu aquest qüestionari en què es plantegen sis preguntes lligades a alguns fets violents de l'actualitat i amb les …

Sopa de lletres sobre prevenció de conflictes

Sopa de lletres sobre prevenció de conflictes

Descobriu en aquesta sopa de lletres paraules relacionades amb els conflictes i paraules relacionades amb la seva soluc…

Joc: Casa de la pau

Joc: Casa de la pau

Joc per a Educació Infantil que ens ajuda a identificar entorns de pau cotidianos

 

Aquests recursos educatius formen part d'un projecte finançat per MDSA2030/NextGenUE/PRTR - Ordre DSA/1110/2022, de 17 de novembre – Modernització Tercer Sector -Exp.77/22

U50 logo MDSA2030 NGEU 0
 

Som infància!

Activitat per celebrar el Dia Mundial de la Infància

Aquest 20 de novembre, Dia Mundial de la Infància, volem proposar una reflexió sobre què significa la infància i l'adolescència, què ens preocupa, què valorem més, què volem reivindicar des de les aules... Et sumes?

Més informació

Somos infancia
Somos infancia
Somos infancia